devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

07 Maart 2018 | Spanje, Sevilla

Mieren, heel veel mieren lopen over mijn aanrecht en die moeten weg. Het zullen hele nuttige beestjes zijn maar niet in mijn keuken. Actie, op pad vandaag en op zoek naar mierenlok doosjes, Herman maakt de hele aanrecht schoon en haalt alles van de kant maar we zien niet goed waar ze vandaan komen.

Na ons huiswerk maken we een flinke tippel door Sevilla, het blijft in ieder geval droog tot aan 18.00 en we moeten weer even de benen strekken. We lopen de universiteit van Sevilla binnen, dit was in het verleden een sigarenfabriek. Een geweldig mooi gebouw, ik zelf heb tot afgelopen december gewerkt voor de universiteit van Maastricht en ik heb ook mogen genieten van een heel mooi gebouw met historie. Ik was nog nooit bij de universiteit van Sevilla binnen gelopen en nu ik afgekickt ben van mijn werkzaamheden kan ik hier wel even binnen gaan kijken.

We nemen tegenover de universiteit een kop koffie met een stuk chocoladetaart en dan gaan we weer verder. We komen weer uit in de Joodse wijk waar wij 3 jaar geleden 4 weken hebben “gewoond” en ook deze plek blijft in onze gedachten. Dan door een wir war van straatjes terug naar ons plein. We gaan naar een Chinese bazaar op de Calle Feria en daar verkopen ze mieren lokdoosjes, 2 stuks voor 0,80 cent. Ik hoop dat deze dingen de mieren op afstand houden. We drinken een glas rode wijn bij Alameda 5 en gaan dan naar huis. Yes, de 10.000 stappen zijn gehaald.

Vanavond maak ik een tortilla van geraspte rauwe aardappel met 2 teentjes knoflook, 1 rode paprika die ik eerst even schil en dan in kleine stukjes snij. Wanneer ik de aardappel heb geraspt doe ik dit in een schone theedoek en knijp alle het vocht eruit.
Dan alles in een grote kom zodat ik alles goed kan vermengen, 2 eieren erdoor en een scheutje room en ik verkruimel een bouillonblokje erdoor. Er lag nog ½ chorizo worst die ik klein snij en uitbak in een koekenpan. Er komt veel vet uit wat ik gebruik voor de tortilla. De uitgebakken stukjes gaan in de kom bij de overige ingrediënten.
Goed mengen en dan in de koekenpan. Ik zet het vermogen op half en ik dek de koekenpan af met bakpapier zodat mijn tortilla kan garen.
Omdat ik de aardappel heb geraspt is alles sneller gaar. Na ongeveer 15 minuten draai ik de tortilla om en leg het bakpapier er weer overheen.
Na een kleine 15 minuten is mijn tortilla klaar. Hierbij serveer ik een tomatensalade, 1 hele grote tomaat snij ik in dunne plakjes en om de 2 plakjes leg ik een plak Rulo de Cabra (geitenkaas) hierover heen verkruimel ik gezouten ansjovis. Er blijft na afloop nog ¼ tortilla over. Die eten we vrijdag op als een bijgerecht.

Morgen is het donderdag en we hebben met Sheryl en Bryan afgesproken om na de les weer met elkaar te gaan happen. We bedenken vandaag een paar opties om morgen te gaan eten, de weersverwachtingen voor de komende dagen zijn regen en dan moeten we een leuke plek bedenken om ergens binnen te eten. De komende dagen moet ik mijn kleine voorraad etenswaren etc gaan opmaken.

Na vandaag nog 15 dagen te gaan en in totaal nog 8 uur Spaanse les, ik ben aardig op weg maar er is nog een lange weg te gaan voordat ik ratelend een leuk gesprek kan voeren.
Langzaam gaan we afkicken van deze geweldige stad en dan in Maastricht wennen aan het niets doen, vanaf 1991 heb ik gewerkt en nu helemaal niets meer.

Ik ga mijn kookboek schrijven, dagelijks een flinke wandeling maken, koken voor mijn proefkonijnen en genieten van een leven zonder verplichte werkzaamheden en wie weet wat er allemaal weer op mijn pad verschijnt. Mijn moeder heeft mij opgegeven voor een kookprogramma en ik heb al een email ontvangen van het TV programma in welke keuken ik mij het beste op mijn gemak voel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 171216

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: