Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

02 April 2017 | Spanje, Sevilla

Zondag 2 april
Het is heel erg rustig in onze straat tot ongeveer 12.00 en dan gaat er een deur open op een terras en er komen een stoot jongelui naar buiten met muziek en drank. Volgens mij wordt daar het feestje voortgezet. Herman heeft zelfs op zondag 2 verse boccadillos weten te bemachtigen. Ik snij de broodjes op schuine wijze in 5 dikke plakken en bak deze in de koekenpan om en om bruin. Ik heb cherrytomaatjes in 3 verschillende kleuren en snij van elks 5 stuks deze in hele kleine blokjes. 6 olijven gaan er onderdoor en een flinke draai uit mijn kruidenmolentje. Ik noem dit “Annette ’s heksenmengsel” niemand weet wat er in zit behalve ik.

Ik klop 3 eitjes los en snij hier 2 plakken ham door heen. Deze bak ik een pan tot roerei. De bruchetta van tomaat gaat als eerst op de gebakken sneetjes brood en daar verdeel ik de roerei overheen. Het is een mooi zondagochtend gerechtje. Pot thee erbij, de glazen pot hebben we gisteren voor 3,50 gekocht bij een chinees omdat er geen theepot in de kast stond. Glas jus d’orange voor de vitamientjes en wij kunnen er voor een paar uur tegen. Ook vandaag moeten de 10.000 stappen worden gehaald.
En we hebben meer dan 10.000 stappen gehaald. Eerst een hele wandeltocht door de wijk Triana, koffie gedronken en ieder een ½ liter water. Het is inmiddels 29 graden. Triana ligt aan de andere kant van de rivier maar ik vind de andere kant, het oude gedeelte toch het mooiste stuk van Sevilla.

We willen Triana alweer verlaten maar dan zien we in een keer een en al terras langs de rivier. In de winter is dit een verlaten gebied maar nu bruist het. We lopen langs alle terrassen en gaan tot aan de volgende brug. Daar steken we over naar het oude gedeelte. We doen een sightseeing langs onze favoriete plekjes waar we in 2015 voor 4 weken hebben gewoond en vandaag drinken we ons glaasje oloroso seco met iberico ham. Waar gaan we eten vandaag? We maken een plan maar kijken eerst op internet via de Ipad om te kijken of dit restaurant open is op zondag en helaas Eslava is dicht.

Dan besluiten we om gewoon te gaan lopen richting ons appartement en dan zien we wel wat we tegen komen. We hopen een hapje te kunnen eten bij la Chala maar deze is ook gesloten. Dan toch maar richting Alemeda de Hercules en daar ploffen we neer op een terras en genieten van een glas tinto de verano met gemarineerde tonijn met uien en perzik, een crêpe gevuld met ossenstaart, gegrilde inktvis met knoflook en een rolletje ham gevuld met chorizo gepaneerd en gebakken en een mosterdsaus.

Dit was het voor vandaag, inmiddels is het na 22.00 en we zijn al vanaf 13,00 de deur uit. Herman heeft last van tranende ogen en dit is zeer vermoeiend. Dus we gaan naar huis en liggen voor 23.00 in bed. Morgen mag ik weer een keer koken. Ik heb heel wat ideeën opgedaan en morgen dineren we bij Chez Annette.

  • 03 April 2017 - 09:08

    Margreet:

    Zo vroeg in de ochtend nog...maar het water loopt me in de mond...hmmmm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 171399

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: