Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

01 April 2017 | Spanje, Sevilla

Zaterdag 1 april
Herman gaat verse broodjes halen.
Ik zet water op voor de thee. Waar zijn de dienbladen?
De tafel op het terras hebben we verplaatst en we kunnen in de zon ontbijten. De broodjes zijn gearriveerd, ik snij deze over de lengte doormidden en pak 2 koekenpannen. De binnenkant van de broodjes besprenkel ik met olijfolie en leg in elke pan 2 helften met de olie kant naar beneden. Wanneer deze mooi bruin zijn gekleurd draai ik ze om en beleg de binnenkant met kaas. Aan de zijkanten van de pan waar nog plaats is leg ik plakjes chorizo. Deze bakken dan mee en het uitgelopen vet trekt in de broodjes.
Vlak voor het serveren leg ik de chorizo op de gesmolten kaas. De borden neem ik mee naar het terras en het smaakt uitermate goed.

Tegen 12.00 uur gaan we erop uit. We lopen een heel stuk langs onze “Maas” waar van alles is te beleven. Veel roeiers en andere boten die genieten van de vrije zaterdag en het goede weer. We komen langs de gourmet markt en besluiten om daar in de avond te gaan happen. Op een gegeven moment zijn we toe aan een cafe de bombon en een glaasje water. Het is ondertussen heerlijk warm geworden ook is het ontzettend druk in de stad, veel toeristen maar ook de bevolking is op de been. Op een gegeven moment komen we op een plein terecht waar alleen maar Spaanse bewoners aanwezig zijn. Jong en oud door elkaar en iedereen is aan het eten en drinken. Gedurende onze wintermaanden zijn we hier ook vaak geweest maar nu is het plein overvol. We kruipen ertussen en nemen een glaasje bier. We genieten van wat we om ons heen zien gebeuren.

Tegen 19.30 zijn we thuis om even op ons terras bij te komen van onze rondrit door de stad. We hebben inmiddels meer dan 10.000 stappen gemaakt.
We gaan een hapje eten bij de gourmet markt. We lopen rond 20.30 aan. Nog steeds hebbe we geen jas nodig. Bij de gourmet markt is het zo druk buiten zodat we een plekje binnen gaan zoeken. We nemen een glas witte wijn en ik ga het eerste hapje halen, pulpo met patatas. De pulpo is gaar en zeer zacht deze wordt geserveerd op gekookte aardappelschijfjes met zeezout en gerookte paprikapoeder en daar overheen een flinke scheut olijfolie.
Het smaakt mij bijzonder goed maar ik ga het thuis in Maastricht een keer klaar maken en maak het af met gebakken knoflookstukjes.
Daarna loopt Herman een rondje en komt terug met gebakken toost waarop ganzenlever ligt met roomkaas, zalm en een confiture, een broodje met kip en ham.
Dan is het weer mijn beurt om iets lekkers uit te zoeken en ik breng gebakken bacalou mee. Ondertussen raken we aan de praat met onze andere tafelgenoten die uit Amerika komen. We wisselen het een en ander uit en we delen samen nog een schotel met gefrituurde garnalen. Vandaag hebben we echt genoten van deze mooie stad. Om 23.35 sluiten we deze dag af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 171917

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: