devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

18 Januari 2020 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 17 januari,

Wij zijn niet naar Carmona gegaan, de weersvooruitzichten waren niet goed. uiteindelijk werd het toch een aangename dag.
Maar we hebben onze voorbereidingen gedaan en we weten nu hoe we in Carmona moeten komen.
Lijn 32 vanaf Plaza del Duqeu richting het treinstation en daarover stappen op de Av. De Kansas City richting Carmona.
Het staat zo beschreven op internet en mocht er nu geen bus terug gaan dan nemen we een taxi terug.
Zover ligt dit dorp niet van Sevilla. We gaan onze boodschappen doen in de Mercadona aan de Torneo en dan zien we later wel hoe we de middag gaan invullen.
De laatste dagen waren zeer rustig. Een beetje gestudeerd, wat rond gelopen en op tijd gaan zitten op een van de vele terrassen.
Vandaag mijn vispotje gemaakt, gelukkig heb ik mijn kookboekje bij me want daar staat mijn gerecht in beschreven. Ik wil graag afwijken van beschreven recepten maar dit gerecht is goed zoals het is en dan moet je er niets meer aan veranderen.

Zaterdag 18 januari,

Regen, regen en nog eens regen. Alleen vandaag, zo verteld de buienradar ons. Oké, we kunnen ook geen maandenlang perfect weer hebben. We blijven gedurende deze dag thuis. Vanavond om 18.30 de deur uit naar de modeshow en dat wil zeggen dat er op tijd moet worden gegeten.
Ik had gisteren konijn gekocht, de keuze was een heel konijn met kop en staart of een konijn in stukken. Ik haalde de stukjes vandaag uit de verpakking en wat ik voor een botje had aangezien bleek een oog te zijn. hij keek mij aan, ik moest me even vermannen, dit ga ik niet meebakken was mijn eerste gedachte.
Waarom dat hoofd er nog bij moest is mij niet duidelijk. Of moest ik overtuigd worden dat het daadwerkelijk om een konijn ging?

Ik had ergens een recept gevonden, konijn bakken met een stukje verse chorizo, knoflook, paprika en afblussen met witte wijn. Dat had ik allemaal in huis.
De overige kruiden die beschreven waren had ik niet allemaal maar ik heb mijn eigen chorizokruiden en de Zwolse stoof van Jonnie Boer. Dit moet heerlijk gaan smaken.
Alles staat nu te pruttelen en het ruikt in ieder geval lekker. Mocht alles mislukken dan heb ik toch het genot van de geur gehad.

De koelkast hadden we gisteren weer goed aangevuld. Zwaardvis, merluza, grande gamba’s, varkenswangen en konijn.
De groentenla is gevuld met een giga rode paprika, aardappels, licht en donker groene courgette.
A.s vrijdag komen Sheryl en Bryan uit Utrera lunchen bij ons en ik heb nog geen flauw idee wat ik ga klaar maken.

Deze hersenspinsels kan ik gebruiken als ik midden in de nacht wakker lig. Er is geen beter slaapmiddel dan je druk maken over nog te bereiden gerechten en etentjes. Tegen de tijd dat je het menu helemaal hebt uitgewerkt val je in een diepe slaap en de volgende ochtend ben je alles weer vergeten en kun je weer opnieuw beginnen.

Vanavond mag ik kijken naar al die flamenco jurken die mij niet gaan passen.

  • 18 Januari 2020 - 14:54

    Els:

    Haha..! je moet ff zeggen dat je de kop niet hoeft. Ze wegen het hele konijn ivm de prijs en snijden het daarna in stukken als je wilt. Hetzelfde geldt voor de hele vissen die je koopt bij Mercadona. Smakelijk eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 171009

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: