devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

03 Maart 2018 | Spanje, Sevilla

Vrijdag: het regent al de hele nacht en dag. We zitten thuis en vermaken ons met huiswerk, tv kijken waarbij we proberen de taal te volgen. Maar na 16.00 blijft het even droog, we moeten nog een paar boodschappen doen en willen naar de Mercadona, hier gingen we vorig jaar altijd naar toe, het is van ons uit een tippel van ongeveer 15 a 20 min lopen. Even de benen laten werken.

Als we buiten komen waaien we bijna uit onze broek, de wind is niet koud maar wel heftig. Het is niet druk op straat en in de supermarkt is het voor een vrijdagmiddag zeer rustig. We doen ook op ons dooie gemak de boodschappen. Daarna lopen we kriskras door wat straatjes en gaan een Olorose drinken bij Gigantes. Het is nog niet druk maar dat kan zo komen en in een mum van tijd komen er hele ladingen jonge mensen binnen.
Deze bar is populair bij jong en oud. De jongeren bestellen met 4 een stukje gebak, daar komen 4 lepels bij en een kop koffie of zoiets en zij kunnen hier ruim 3 uur over doen.

Om 20.30 ga ik koken, er ligt nog een licht groene courgette in de koeling. Die schil ik met een dunschiller in reepjes, kort grillen en dan wordt deze verwerkt tot een salade met geitenkaas, olijfolie, blikje gegrilde paprika en olijven in plakjes gesneden. De verse tonijn gaat op de grilplaat, alleen even om en om en de aardappeltjes die nu nog in de olie zijn worden krokant gebakken. Dit was het weer voor vandaag.

Zaterdag: we staan laat op, we hebben aan een stuk doorgeslapen tot 10.30, wat heerlijk dat we dit mogen doen zonder dat anderen daar last van hebben. Ik maak vandaag het ontbijt, het wekelijks gekookte eitje is vervangen door croissants. 4 stuks, die ik eerst open snij en dan even van binnen wat aanbak, dan kaas en Seranoham erop, dicht klappen en weer terug op de grilplaat. De andere 2 beleg ik met gebakken plakjes tomaat en gebakken lomo plakjes. Een nieuwe traditie voor straks in NL?

Vanavond gaan we happen, deze week zijn we nergens buiten de deur geweest en hier is op dit moment de Sevilla tapa week, hier doen restaurants aan mee die met een nieuw zelf bedacht hapje komen. Een van die restaurants ligt notabene om de hoek bij ons. Gisteren zijn we er langs gelopen om te kijken of het restaurant ons aanstaat en hopelijk is er vanavond plaats.
Zij gaan pas om 20.30 open en reserveren is niet mogelijk. Tot nu toe is het nog droog maar tegen 14.00 komen de buien er weer aan. Als we weeronline mogen geloven dan gaat dit tot volgende week zaterdag duren en vanaf die tijd zou het weer zonnig worden en schiet de temperatuur boven de 20 graden.

De verlichting in de trappenhal van ons appartementen complex is al meer dan een week stuk, dat houdt in dat we in de avond/nacht geen verlichting hebben. Dat hoeft geen probleem te zijn maar voor iemand als ik die nachtblind is dan wordt het een ander verhaal.
Als we de verlichting in ons appartement uitdoen en dan de donkere hal in gaan om 2 hoog naar beneden te lopen dan heb ik een groot probleem.
Dat gaat dan voetje voor voetje naar beneden, maar zo ook andersom. We komen van een verlichte straat op onze patio die spaarzaam verlicht is met 2 oude lantaarns en dan ligt er voor de ingang van ons complex een fietsje wat ik dus absoluut niet kan zien liggen.
Gelukkig heb ik Herman bij me die het ding op het allerlaatste moment wel ziet liggen en zo kom ik dan toch veilig naar boven. Maar dit moet opgelost worden. Herman schrijft op zijn beste Spaans een email naar de eigenaresse en zij komt met een antwoord dat dit is doorgegeven aan de gebouwbeheerder en dat is het. Hij meldt nog een keer terug dat ik nachtblind ben en dat we bijna over een fietsje binnen zijn gevlogen.
Er komt nog een email terug en dat is het, we hebben aangegeven dat we vandaag wel een zaklamp gaan kopen zodat we voor ons het probleem opgelost hebben. Maar deze ochtend komt er toch een soort van communicatie bij ons binnen van de gebouwbeheerder met de verontschuldiging dat hij op vakantie is geweest en dat er al een nieuwe tijdklok is besteld waarop we in de avond/nacht de lichtknop kunnen bedienen. Kijk, het kan dus wel als je maar door blijft zeuren. Wat zit de mens toch moeilijk in elkaar, communiceren is een van zijn/haar moeilijkste onderdelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 171220

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: