devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

24 Februari 2018 | Spanje, Sevilla

Zaterdag, we houden het simpel vandaag. De hut hebben we gekuist, vegen en dweilen, meer mogelijkheden zijn er niet. Ik hou het sanitair etc elke dag bij, als je klein woont dan heb je alle ruimte nodig dus opruimen, elke dag. De keuken is ook minimalistisch dus ook daar moet alles aan kant elke dag anders kan ik niet koken.

We waren nog zoekende naar een appartement voor aankomende december, dit had nogal wat haken en ogen. Maar ik kan nu mededelen dat we maandag naar het verhuurbedrijf gaan om de reservering voor december officieel te maken. De eigenaar van het te verhuren appartement waar wij onze zinnen op hadden gezet is akkoord gegaan.
Over 10 maanden zijn we weer terug, misschien kan ik al mijn kleren wel hier laten? In Nl hangen nog 4 kasten vol met kleren. En weer blijkt dat ik teveel kleren bij mij heb. Ik heb pas de helft aangehad, we hebben een wasmachine.
Ik maak nu een afspraak met mijzelf dat over 10 maanden mijn koffer geen 20 kilo weegt.

We hebben gisteren ons rondje over de mercado weer gemaakt. 3 hele mooie artisjokken gekocht voor 0.78 cent. Ook wilde ik graag gehakt voor mijn wraps die ik vanavond ga maken, maar ik zag nergens geen gehakt liggen. Er zitten 3 slagers in deze overdekte markt, dus ik kies de slager uit waar het altijd druk is. Carne picada is de vertaling voor rundergehakt.
De slager pakt een stuk rundvlees uit de toonbank, weegt dit af, ik had om 300 gr gevraagd en hij maalt het ter plekke. Dus verser dan dat kan ik het niet krijgen.
Ik koop weer 4 croissants voor de zaterdagochtend en als alles weer in onze boodschappenkar zit gaan we een kop koffie drinken. we vertellen tegen de barkeeper dat we voorzien zijn van een appartement voor de komende winter. Hij zou meedenken, want hij kent heel veel mensen maar had ook geen antwoord voor ons.

We lopen naar huis en sjouwen de boodschappenkar 2 hoog naar boven. in het volgende appartement zitten we 3 hoog en daar is een lift. We gaan vooruit, ook de ruimte is daar groter en er is een eetkamertafel binnen in het appartement, nu eten we aan de bar bij de keuken.

Ik heb gisteren alle aardappelen die ik in huis had gekookt, in zijn geheel met schil. Ongeveer 20 minuten, toen afgegoten en toen ze bijna koud waren heb ik de schil ervan afgetrokken. Van 5 aardappelen maak ik een salade met nog een plakje gegrilde aubergine in blokjes, ½ blikje tonijn gaat er onder door en 1 klein blikje gegrilde rode paprika. Geroosterde paprikapoeder en een snufje zout, 1 lepel mayonaise en klaar is mijn aardappelsalade. Dit wordt hier erg veel gegeten.
Tegen etenstijd gril ik de laatste stukjes zwaardvisfilet op mijn plaat en ik heb nog pulpo liggen die ik met een klein scheutje olijfolie en 2 fijngesneden knoflookteentjes bak op de plaat. Een paar plakjes tomaat voor de kleur op ons bord.

Een mooi gedekte tuintafel met een wit linnen tafelkleed erop, een glas koele witte wijn en de ondergaande zon en verder heb ik niets meer nodig.

De overige aardappelen snij ik voorzichtig in dikke plakken en leg deze in de gekruide olijfolie van de aubergine die nu op is. Daar bedenk ik volgende week wel een gerechtje mee.
Vandaag maak ik wraps die ik vul met gehakt en seta’s (paddenstoelen), wat geitenkaas erover heen en dat kan ik alleen maar doen in een koekenpan en ik hoop dat dit goed uitvalt. Zien we straks wel, ik heb nog 4 uur om na te denken. Om 19.30 de deur uit en naar de film met Sheryl en Bryan. Weer een week voorbij.

  • 24 Februari 2018 - 14:12

    Annette Vroomen:

    Ook zijn mijn gerechten met foto's erbij te volgen op mijn facebookpagina. Chez Annette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 171000

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: