devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

26 Februari 2018 | Spanje, Sevilla

Onze buurman verteld ons dat hij het weekend met zijn vriendin naar Huelva gaat. De bedoeling was om het nationale park te bezoeken maar dat moet je vooraf reserveren en er was geen plaats meer. Wij willen graag nog naar deze plaats maar we zien wel of dat allemaal nog gaat lukken.

Om 19.15 lopen we naar de bioscoop, we komen Sheryl en Bryan om 19.30 tegen voor de bioscoop, het is al druk met kaartjes kopende mensen. Veel ouderen gaan naar de film. Deze bios is bekend om zijn Spaanse ondertiteling, je hoort de film in zijn oorspronkelijke taal en dat is ook onze bedoeling. De film gaat over een modeontwerper uit de jaren 50 in Londen. De kleding is geweldig en zo ook de huizen die voor deze film zijn gebruikt maar ik begrijp niet erg veel van deze film. We hebben voor deze film gekozen op aanraden van onze docent Spaans, we doen het voor de Spaanse ondertiteling. We krijgen het druk in ons hoofd, van Engels sprekende acteurs naar de Spaanse vertaling. In grote lijnen begrijpen we het, ik zal later thuis op internet nog eens gaan opzoeken wat de werkelijke betekenis van deze film was. Mijn buik is sinds het avondeten wat van slag en we gaan na de film naar huis. Ik lig vroeg in bed.

Zondag is weer een stralende dag. We ontbijten laat in de ochtend, doen onze dagelijkse dingen en gaan tegen 15.00 de deur uit. Het is warm en heel druk op ons plein, er is een soort kermis maar dat stelt niet veel voor. Onze stappenteller raakt uit zijn doen, we maken niet zoveel pasjes meer per dag. We drinken koffie en daarna een glaasje, wanneer we bijna wortel aan het schieten zijn lopen we verder, even naar Bambola en daarna naar Alameda 5. Daar nemen we paar hapjes want ik heb niet veel zin meer om te koken. De hele dag is mijn buik nog aan het rommelen.

Maandag, we krijgen een paar foto's doorgestuurd van het thuisfront, een witte Avenue zien we verschijnen maar wij hebben tot nu toe nog zon en warmte en ik ben niet jaloers op al die NLers die er vanuit gaan dat de 11stedentocht nog geschaatst gaat worden.

Vandaag mogen we de aanbetaling gaan doen voor december, er zijn nog wat vragen omtrent de elektriciteit. Spanje is heel erg duur met zijn elektriciteit dus dat moeten we eerst even uitzoeken hoe de eigenaar dit gaat berekenen. We lopen na het ontbijt naar het verhuurbedrijf, we spreken Spaans/Engels maar dan blijkt dat de dame die ons vandaag helpt uit België te komen. We gaan over op de NL taal. Deze jongedame gaat navraag doen bij de eigenaar wat de kosten zijn en dan komen we daar later op terug.
Weer terug naar huis, daar doen we ons ding en wachten de email af. Er moeten nog boodschappen gehaald worden en dat doen we tegen 16.00. Voor Herman een kopje koffie bij de buren van de supermarkt en voor mij een flesje spa.
Het begint te regenen, dat is en was voor vandaag voorspeld maar nu zijn dan daar de eerste regendruppels. Volgens weeronline zal het 14 dagen regenen maar dat is niet hetzelfde als in NL.

Ik maak vandaag de laatste 2 wraps van afgelopen zaterdag nog warm als een soort voorafje. Als hoofdgerecht heb ik artisjokken, die heb ik gisteren al gekookt in water met citroen, zout en 4 teentjes knoflook en toen deze nog warm was in de olijfolie gelegd. Deze ga ik vandaag op de grillplaat bakken. Ook gebruik ik wat van mijn aardappeltjes die ik vanaf zaterdag in gekruide olijfolie heb liggen. Ik bak ze vandaag bruin.

In een grote bruine aardewerken schaal leg ik eerst de gebakken aardappeltjes en daarop de gegrilde artisjokken met gebakken knoflookjes en wat reepjes runderham. Ik moet zeggen voor een eerste keer zijn de artisjokken goed gelukt. Er ligt nog een halve meloen in de koeling en deze maak ik schoon en in blokjes en dit is voor later op de avond. De week is weer begonnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 171406

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: