devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

12 Februari 2018 | Spanje, Sevilla

Zondag nog even buiten de deur geweest, het was zo warm dat we even een terrasje gaan pikken (doen we anders niet, Hahaha). Het is heel erg druk op het plein, het lijkt wel of iedereen naar buiten komt, hele gezinnen willen graag op het terras zitten. Wij zijn er om 15.00 en toen was er nog genoeg plaats, tegen 17.00 staan mensen andere van hun stoel weg te kijken. Als iemand in de gaten heeft dat mijn glas leeg is komen ze vragen of ik weg ga. Helaas ik blijf voorlopig nog zitten. Als de zon weggezakt is achter de gebouwen gaan we even bij Eureka naar binnen maar de band die daar optreed is niet van onze genre dus we lopen nog even naar Alemeda 5 en daar worden we vrolijk begroet door de bediening.

We eten thuis en ik bak de kipfilet met mijn Turks kruidenmengsel, rijst erbij, brocolieroosjes en nog een kleine hoeveelheid garbanzo’s en we hebben weer voldoende gehad voor vandaag. De laatste aardbeitjes en de voorraad is weer geslonken. We liggen vroeg in bed, we zijn de hele dag buiten geweest.

Maandag: komt er vandaag een monteur voor de wasmachine? De trommel ligt er los in, maar volgens het verhuurbedrijf kunnen we makkelijk wassen. Nou dat zullen we de onderburen maar niet aan doen want de machine danst bijna door de tent heen. We kunnen nog een aantal dagen vooruit met onze plunje dus we wachten vandaag het antwoord af van het verhuurbedrijf. En ja hoor, later in de ochtend een berichtje dat de eigenaar een nieuwe wasmachine gaat kopen. De onze schijnt al een oud beestje te zijn en de onderdelen zijn moeilijk te krijgen. Gelukkig, ze gaan hier morgen achteraan, wanneer deze dan bij ons staat dat is niet erg duidelijk, maar zoals ik al zei, ik kan nog wel een paar dagen zonder.

We moeten weer boodschappen doen en lopen deze keer naar Plaza del Duque daar ligt El Corte Ingles en deze heeft in de kelder een geweldig mooie supermarkt liggen. Dit is voor mij een soort Disney land, de oogkleppen gaan weer op en we doen onze boodschappen. Bij de visboer in deze supermarkt haal ik een halve kilo grote verse gamba’s, een moot kabeljauw, 2 plakjes verse tonijn, uit de koeling een bakje schone mosselen op eigen vocht. En dit alles gaat vanavond in de Zarzuela, 2 lapjes ossenhaas en nog een paar filetlapjes en ik heb voor deze week dan weer genoeg. Mooie groene tomaten, 1 kistje aardbeien van 1 kilo, 1 loei grote rode paprika. Herman zoekt wat rode wijn uit. Nog een paar kleine dingen en klaar zijn we weer.

We gaan buiten ons dagelijks kopje koffie drinken en dan naar huis de boodschappen opruimen. Vandaag maar 5.000 stappen gemaakt. Dat is niet veel maar morgen komt dat wel weer goed. Om 15.30 zijn we thuis en dan het balkon op. De wind is gaan liggen en het is echt warm aan het worden. De temperatuur gaat nu dagelijks wat omhoog, het ene moment is de lucht bewolkt en het volgende moment is deze weer strakblauw. Ik oefen wat Spaans en geniet verder van de zon. We eten vroeg vandaag omdat de zon om 18.15 achter een gebouw zakt en we willen graag buiten eten. Zarzuela, een van mijn favoriete gerechten, als we over een aantal weken weer thuis zijn in NL dan heb ik weer proefkonijnen nodig voor mijn Spaanse lekkernijen. Vanavond bankhangen en morgen weer naar de les.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 171049

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: