devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

27 December 2017 | Spanje, Dos Hermanas

12 dagen hebben we al slenterend, terras zittend en etend de stad weer bezocht. We zijn op alle bekende plekken geweest en het is een echt thuis komen. Kerst is weer voorbij en nu op naar het oude jaar. Hoe we dit gaan vieren weten we nog niet, maar alles is mogelijk.

We hebben mogen genieten van 10 dagen strak blauwe lucht wat betekent dat het dan zonnig is. We zijn dagelijks uren buiten geweest. De laatste 2 dagen is het wat minder maar je zult ons niet horen klagen.
Maar we zouden de taal gaan leren, dat was een van onze doelen gedurende deze overwintering. Herman is op internet gaan zoeken en vandaag zijn we bij Hablaworld geweest. Daar werden te woord gestaan door een aardige dame die van origine uit Italië komt.

We hebben onze voorkeuren uitgesproken en volgende week hebben we een afspraak met een lerares die ons een toets afneemt om te kijken op welk niveau we kunnen instromen.

Als ik diep bij mezelf naar binnen kijk wil ik graag weer van voor af aan beginnen. Ik heb vorig jaar samen met Herman een korte cursus Spaans gedaan maar daar werd ik een beetje opstandig van. Deze leraar begon meteen in het Spaans te praten terwijl ik er nog helemaal geen snars van kon verstaan, het zweet brak me tijdens deze lessen aan alle kanten uit en dat waren geen opvliegers.

Herman is veel beter in deze taal, hij heeft ooit een tijd lang Spaans gevolgd met mijn moeder. Daarom worden we volgende week eerst getest en dan gaan we 2x per week op dinsdag en donderdagavond van 18.30 tot 20.30, in totaal 4 uur per week op les. We kunnen dan na de les meteen het café in om alles in praktijk te brengen.

We gaan niet voor privé lessen maar voor een gezamenlijke groepsles. Deze zijn nooit groter dan 8 personen. We willen ook graag wat nieuwe contacten op doen en dan is dit de beste manier. Ook worden er uitjes georganiseerd op het gebied van cultuur, historie, muziek etc. zo krijgt onze overwintering ook nog een doel.

De cursus begint in de 2de week van januari en stopt op 21 maart. Het klopt allemaal als een bus. Ik was er een beetje huiverig voor maar nieuwe mensen leren kennen die allemaal voor de taal komen schept een band en wie weet wat daar weer uit voort vloeit. Mochten we om de een of andere reden al na een paar lessen zo goed zijn dan stromen we door naar het volgend level.

We zijn vanmiddag ook nog naar een overdekte markt gelopen aan de overkant van de rivier in het gebied Triana. Dit is een hele oude markt waar je alle boodschappen kunt doen maar waar ook gegeten wordt. Dit is tot 17.00 en dan is het weer gesloten. Wij zijn hier al tig keren geweest maar we hebben hier nog nooit gegeten. Dat is ons probleem met laat op staan, uiteraard laat ontbijten en dan heb ik geen trek om 15.00. Dat is nog een issue wat opgelost moet worden. Binnen die markt is ook een kookschool en juist vandaag zijn ze bezig met het maken van een paella. Herman neemt een folder mee (voor mij denk ik) hoe ik paella moet maken. Nou dat is tegen het zere been want mijn paella is heel erg goed.

We lopen weer naar huis en onderweg koop ik nog wat brood. Mijn was is inmiddels droog en het bed kan weer opgemaakt worden. We kunnen alles laten uitbesteden maar dat vind ik erg overdreven, thuis moet ik ook het een en ander doen. We hebben een kleine lekkage in de badkamer en morgen wordt hier verder naar gekeken. Ik ben benieuwd waar het probleem zich bevind.

  • 28 December 2017 - 14:46

    Frans En Thea Piets:

    goed idee om spaanse les te volgen en daarna in praktijk te brengen, succes, gr Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Dos Hermanas

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 171292

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: