Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

17 April 2017 | Spanje, Sevilla

Maandag 17 april
Heerlijk lang uitgeslapen en wakker geworden van het fluitje van de scharenslijper. Deze komt een aantal keren per week voorbij. Dat moet natuurlijk wel want die lange dunne messen voor het snijden van de Iberico ham moeten scherp zijn.

We blijven lang thuis hangen en maken een besluit om vanavond toch maar thuis te eten. We doen de boodschappen en gaan tegen 16.30 ergens borrelen. We belanden ook weer bij lonja de barranco aan de rivier en drinken een cocktail. Het is heel erg rustig, dit is een groot verschil met vorige week.
We zijn tegen 20.00 thuis en ik begin met de voorbereidingen.

We eten een schotel waarop zalm, gerookte tonijn en baccalou ligt met een paar sneetjes brood. Dan een ovenschotel met 8 gambas de grande. Ik heb de kop eraf gehaald de schil en de darm eruit. Deze in een ingevette ovenschaal geschikt met daarover fijn gesneden knoflook. Partjes citroen en korianderpasta uit de tube. 15 min in een bloedhete oven 220 gr en op het laatst een 6tal stukjes stokbrood erbij.

Dit mee naar boven gesjouwd want ons terras ligt een etage hoger. Dan nog een tuinbonen schotel met knoflook, paprika, gedroogde tomaatjes en uitgebakken serenahom. Goede olijfolie erover heen en wat brood om te soppen.
Dit was onze maandag, een flinke wandeling gemaakt door de stad en ondertussen loopt de temperatuur op boven de 30 graden. Dit is voor mij genoeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 171242

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: