devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

04 Januari 2019 | Spanje, Sevilla

Donderdag 3 januari
We hebben een gezellige middag gehad op woensdag 2 januari. Onze vrienden blijven een nacht over in Sevilla. Zij gaan naar de beroemde balletuitvoering het Zwanenmeer. We drinken een café bonbom op ons terras. Helaas verlies ik een nieuw cupje Nespresso. Ik krijg een haat/liefde verhouding met dit apparaat. Ik zal in het vervolg George Clooney met andere ogen bekijken als hij sensueel een cupje in het apparaat plaatst.

Maar we wilde graag bij Kiosko Leones gaan eten en tegen 16.00 toen we daar gingen zitten was dat niet mogelijk meer. Deze kiosk is tot middernacht open maar ze hanteren andere tijden qua eten. We staan weer op en denken na, waar nu naar toe.

We zijn in principe te laat. We gaan naar El Sultan, Marokkaans, Libanees en de Joodse keuken door elkaar. Verrassende smaken. Maar ook hier zijn we eigenlijk te laat binnen. Ze helpen ons graag maar we hebben weinig invloed op wat we gaan eten. We laten ons verrassen en er worden schalen aangerukt. Natuurlijk allemaal veel te veel. Wij hadden vroeg in de ochtend een sneetje brood gegeten dus de maaltijd van 17.00 is de 2de en de laatste maaltijd van die dag.

We lopen met Sheryl en Bryan mee tot aan de rivier. Zij steken over om naar het theater te gaan en wij lopen nog een rondje. Als we vlakbij ons appartement zijn besluiten we om nog een afzakkertje te nemen in het cafeetje op onze hoek. Het is daar altijd ontzettend druk. We nemen een glaasje en ik bekijk de menukaart op het schoolbord. Daar staan alle gerechtjes op die wij heerlijk vinden. 2.80 euro per hapje. We kijken elkaar aan en denken hardop, wat doen we toch ook moeilijk. We komen hier beslist terug om een keer een aantal gerechtjes te proberen.

Vandaag gaan we uitgebreid lunchen bij La Azotea. Dit restaurant hebben we aflopen jaar bezocht en inmiddels hebben ze er 2 zaken bij. Een groter restaurant en aan de overkant een bar/tapa zaak.

Wij gaan lunchen in het restaurant. Tenminste als ze open zijn, wat volgens de website zo zou moeten zijn, en of er plaats is. Ik vier vandaag mijn verjaardag en wie jarig is die trakteert. Dat is een geluk voor Herman want die mag mee. Rond 13.00 zullen we daarna toe lopen en als het vol is dan zoeken we verder. Ik heb een aantal restaurants in mijn balboekje staan dus hier moet ik uit komen.

Helaas is het restaurant vol geboekt, dan naar de overkant de bar/tapa zaak van La Azotea. Daar worden we hartelijk ontvangen en zijn daar zo’n 2 uur aan het happen. Daarna nog een rondje over het plein en tegen 19.00 zijn we thuis.

Het was voor mij een leuke dag en daar gaat het om. We hangen nog wat op de bank voor de TV en dan zie ik de nieuwe reclameclip op tv van George Clooney, nu niet even op hem letten maar op het moment dat hij het cupje erin laat vallen. Oh, zo was de bedoeling, deze fout ga ik nooit meer maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 171744

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: