devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

18 December 2018 | Spanje, Sevilla

Dinsdag 18 december
Ik ben blij dat ik een diploma blind typen heb behaald. Terwijl ik bezig ben met het grillen van mijn doradefilet en het bakken van mijn eigen nasi valt in een keer alle elektriciteit uit. Daar staan we dan, ping en alles is donker. Heel erg snel bedenk ik om een deksel van keukenpapier te maken zodat mijn eten warm blijft.
Wat is het probleem? We hebben de airco’s aanstaan voor warmte, de kookplaat draait op 2 pitten en de tv staat aan. In Nederland is dit alles heel normaal, hier in Spanje misschien niet zo. Gelukkig heb ik al een kaars op de eetkamertafel aangestoken want we gaan zo aan tafel.

Herman gaat op onderzoek uit, waar is de eigenaar van dit appartement? Ik hoor wat gestommel in het trappenhuis, oh alles komt goed. En in een keer springt alles weer aan, dus probleem opgelost denk ik dan. Herman komt terug van de begane grond en heeft niemand in het hele complex gezien, hij heeft op de begane grond een deur gevonden die hij met zijn vingers heeft geopend en daar zag hij een rood lampje branden, hij heeft een schakelaar omgezet, die begon te knipperen, alle verlichting springt bij ons weer aan en zo ook de kookplaat, maar dat kon hij niet weten vanaf de begane grond. Ik ben zo blij met mijn handyman.

Ons eten smaakt geweldig en daarna hebben we contact opgenomen met het agentschap. Om 19.15 uur hebben we een afspraak met het taleninstituut voor het vervolg van onze Spaanse lessen. Onze Amerikaanse vrienden hebben gisteren op het allerlaatste moment afgehaakt om weer met ons op Spaanse les te gaan. Zij zijn inmiddels verhuisd naar Utrera vanwege hun kleinzoon, die is afgelopen September geboren.
Dit alles belemmert ons niet om verder te gaan. Wij gaan weer op les en we zijn zeer verheugd om andere mensen te ontmoeten die ook deze taal gaan leren. We worden verwelkomt bij Maus en na vijftien minuten praten komt de docente ons ophalen. Wij vertellen wat we graag willen leren en we springen van Engels over op Spaans. Al met al toch weer anderhalf uur bezig geweest. Het klikt van onze kant met de docente. Morgen nemen we nog een les maar dan met een docent, die geeft al les aan een fransman. Wij gaan hieraan deelnemen en dan nemen we donderdag de beslissing hoe we in Januari verder gaan. Dat we verder gaan met het nemen van Spaanse lessen staat voor ons vast. 2 keer per week anderhalf uur is genoeg. Voor mij komt weer het een en ander boven drijven en ik sta er niet helemaal blanco tegenover. Ik heb er zin in. Na deze les nemen we onderweg nog een kop koffie op het terras, nog een glaasje van het een of ander en we lopen weer naar huis. Alle lichten in ons appartement doen het nog en morgen zien we wel of dit nog een vervolg gaat krijgen.
Het is niet koud in Spanje, maar als het zo’n 16 graden overdag is dan wil het in de avond afkoelen. Wij hebben een ruimte van ongeveer 20 meter lang, vanaf de keuken tot aan het terras en dit is moeilijk warm te stoken. Ik heb mijn trui uit de kast gehaald en trek die aan als ik het fris begin te krijgen. Ik heb ook al leuke sjaals etc onderweg gezien die ik eventueel kan aanschaffen om het wat warmer te krijgen.

  • 19 December 2018 - 10:10

    Thea:

    Hilary's bericht, goed dat handyman aanwezig is en succes met jullie spaanse les, gr. Frans/Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 180514

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: