devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

25 Januari 2018 | Spanje, Sevilla

Onze docente heeft het goed onthouden wat wij haar afgelopen dinsdag hebben medegedeeld over de snelheid waarmee ze ons les geeft. Wij zijn er in eerste instantie ook voor ons plezier, daarom hebben wij niet gekozen voor een intensieve cursus van 20 uur per week maar voor 2x 2 uur per week. Ze praat vandaag wat langzamer en wat meer Engels tussendoor zodat we ook begrijpen wat er van ons verwacht wordt. Je kunt wel 2 uur naar haar Spaans luisteren maar als je er geen bal van begrijpt dan schiet het niet op plus je raakt gefrustreerd en je gaat niet meer met plezier naar de les. En we willen er nog wel graag de lol van inzien.
Dus vandaag krijgt ze van ons een herkansing en wij zijn tevreden. Voor haar is het ook een uitdaging want ze moet wat meer Engels praten. Na de les gaan we wat eten zoals we elke dinsdag doen maar nu moeten we om 16.00 weer terug zijn voor onze buitenschoolse activiteit.

We gaan naar een straatje midden in het centrum en gaan binnen zitten want het is wat fris en om met mijn jas aan buiten te moeten eten vind ik niet prettig. Ik bestel weer een stoofgerechtje, dit is zo heerlijk, lekker warm, goed op smaak en deze keer krijgen we er een warm broodje bij. We nemen een flesje rode wijn erbij.
Een huzarensalade met kabeljauw en champignons. Ook erg lekker, daarna solomillo met daarop een paar plakjes Iberico ham. Zo simpel, je bakt de varkenshaas en legt er dan de ham op zodat deze nog wat warm wordt. Tjakka, een beetje brood erbij en een kind kan de was doen. 1 kleine mini hamburger met gebakken kwarteleitje en gekarameliseerde uien. Nog een laatste hapje, 2 lolly’s van geitenkaas. De kaas is door een beslag gerold in een balletje en dan gefrituurd met een confiture erbij. Dit is weer genoeg voor vandaag.

Tegen 16.00 zijn we terug bij Hablaworld en daar treffen we de Taiwanezen weer. Zij doen ook mee aan deze activiteit, ze zijn nu meer open naar ons nu ze ons een paar keer hebben meegemaakt. Herman en ik voelen ons weer 20+ het enige verschil is dat wij klaar zijn met ons werkbare leven en zij moeten nog beginnen.

We moeten allemaal 5 kaartjes uitzoeken met verschillende Spaanse woorden die iets te maken hebben met film en daar moeten we wat over gaan vertellen. Ik dacht slim te zijn en makkelijke woorden te pakken maar achteraf hadden die op een na niets te maken met een film. Dus ik was snel klaar. De jongens binnen de groep spreken al goed Spaans, zij volgen dit ook 20 uur per week, ook bij Herman gaat het spreken al heel erg goed, maar de vrouwelijke Taiwanezen en bij mij is het praten wat minder. De meisjes laten het kaartje zien en dat is het, de bedoeling was dat je zou vertellen waarom wel of waarom het niets te maken heeft met het onderwerp film.

Daarna wordt er een kort filmpje opgestart met wat kreten en korte woordjes in de film. Ik heb pen en papier klaar liggen en schrijf van alles op wat ik zie en hoor. We praten er over en dan komt er een korte film van 6 minuten, een soort tekenfilm zonder tekst en wij mogen het later invullen. Al met al zijn we weer wat wijzer geworden en het is leuk om dit met jonge mensen te doen en dat daar ook wat faalangst te zien is om het te moeten spreken.

Na deze activiteit worden wij door een paar van hen aangesproken, Herman had hen al verteld dat hij ooit les heeft gegeven in Taiwan en ze vroegen zich af of hij daar ooit thee met melk heeft gedronken. Nee, was zijn antwoord en nu hebben we een zakje met poeder gekregen dat we moeten aanlengen met heet water en dat schijnt zo lekker te zijn dat moeten we geprobeerd hebben volgens hen. Morgenvroeg aan het ontbijt zullen we dit samen eens proberen. Ik kreeg ook een zakje maar ik zag dat deze zakjes uit een envelop kwamen die opgestuurd waren vanuit Taiwan, misschien zaten er net genoeg zakjes in voor hun trip in Spanje, dus ik bedankte beleefd en zei dat we deze beker morgen samen zullen delen.

Het is 17.30 als we Hablaworld verlaten en we lopen langs Robles op Plaza San Fransisco en het regent aardig. We gaan naar binnen voor een kopje koffie met 43 en we delen samen een gebakje. Hier hebben ze zo’n mooie kleine gebakjes en samen een gebakje delen mag volgens mij wel. Het blijft doorregenen en we kijken even op de buienradar, tegen 19.00 is het even droog en we lopen naar huis. Voor vandaag is het allemaal wel genoeg geweest. Morgen nog een activiteit, we gaan dan schilderen, de Taiwanezen doen niet mee. Ik ga niet naast Herman zitten want zijn talenten liggen op een ander vlak en niet met tekenen, schilderen etc en als ik hem dan zo bezig zie dan houd ik het niet droog.

  • 26 Januari 2018 - 11:34

    Annette Vroomen:

    Vanochtend het zakje thee in een beker gedaan en opgeschonken met heet water. Ik weet niet wat er zo anders aan is dan een beker thee met melk en suiker. Daarvoor hoeven de taiwanezen geen zakjes instant klare thee voor over te laten vliegen. Misschien moeten ze hier in spanje vragen om een thee con leche dan is het probleem opgelost.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 171369

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: