devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

11 Maart 2018 | Spanje, Sevilla

5 verschillende buienradars hebben wij naast elkaar op de laptop open staan, we zoeken de meest voordelige radar uit als we erop uit willen gaan. Dagen en dagen achtereen hebben we nu al regen. Soms lijkt het wel op een open gezette sluis daarboven. Maar tussen de buien door is het heerlijk vertoeven op een van de talrijke terrassen. De obers zijn hier erg snel om alles weer af te drogen en er voor te zorgen dat men buiten kan zitten.
Dat moet ook wel want veel cafés etc zijn buiten gezelliger dan binnen. Na 14.00 is het droog en wij gaan gewapend met paraplu weg. Even een flinke ronde lopen, wat geld pinnen en dan het terras op. Het zou droog blijven tot 18.00 en daar moeten we gebruik van maken.
We zitten bij Eureka, hoe kan het ook anders en al snel is er een run op de vrije stoelen. De terrassen worden hier dagelijks vaak verbouwd, en als men in de gaten heeft dat je glas bijna leeg is dan staat men al in de startblokken klaar om je stoel en tafel in te nemen. Maar wij hebben alle tijd van de wereld vandaag. Aan het einde van onze straat op de kruising van het plein ligt restaurant Blossom en daar gaan we vanavond eten, we hebben gereserveerd voor 20.30 en voor een tafeltje binnen want er komt vanavond weer heel wat water over ons heen.

Tot aan 18.00 genieten we van alles wat er rondom ons heen gebeurt en dan nog even naar de supermercado voor een paar kleine boodschapjes. Nog even naar huis en om 20.25 lopen we naar Blossom.
Het is druk maar er is een tafeltje voor ons, en als we gaan zitten dan barst het luik buiten met regenwater open. We zijn op tijd binnen. Ik heb de recensies van dit restaurant gelezen en mijn is erg snel met het serveren van hun maaltijden en daarom doen wij het anders, 2 gerechtjes per keer en we laten een menukaart bij ons liggen zodat men telkens moet vragen of we nog iets willen bestellen en dan duurt alles langer en zijn we een avond bezig.
We bestellen een garnalen/aardappel salade in tapa formaat en croquetjes gevuld met ham, daarna grote witte bonen met pikante chorizo en gestoofde varkenswangen met een vleugje chocola, ook in tapa vorm en daarna delen we een gegrilde zalm met groenten en een knoflook crème.
Dan pas ik, mijn maag is aardig gekrompen sinds we hier wonen en we dagelijks op een andere manier onze maaltijden nuttigen.
Herman neemt nog een noodelsoep op oosterse wijze met inktvis en wanneer die grote kom op tafel wordt neergezet stel ik voor om thuis even een bakje te gaan halen.
Hier kunnen wij 2 dagen van eten. Maar hij laat zich niet kennen en eet deze voor ¾ op.

We hebben besloten om geen etentjes meer te nemen in de vorm van een voor/hoofd en of nagerecht, je eet dan 20 happen van hetzelfde, dat houdt in dat ik over 2 weken thuis veel energie in het koken van onze maaltijden kan gaan leggen want het is zo lekker om 4 a 5 kleine gerechtjes te eten. Dat is smakelijker en je eet langzamer waardoor je minder eet.
Ik ben nu met pensioen en heb ook meer dan tijd genoeg om me hier mee bezig tegen houden.

Wanneer we straks in NL buiten de deur gaan eten dan houden we ons bezig met het samenstellen van de voorgerechten die op de kaart staan, en dan kunnen we nog altijd om 1 hoofdgerecht vragen wat we dan samen gaan delen.

Om 22.30 lopen we nog even bij Gigantes binnen, dit is onze vluchthaven als het weer slecht of koud is. Hier hangt oud en jong door elkaar, mensen die zien en gezien willen worden. Een leuke plek, met een vitrine waar de meest verrukkelijke taarten in uitgestald staan. Maar wij hebben gegeten en we houden het nog bij een drankje en voor middernacht zijn we weer thuis.

Onze huismieren hebben zich door lokdoosjes uit de keuken laten verjagen en zijn voor de terrasdeur gaan zitten, ook daar hebben we een lokdoosje gezet en nu op zondagochtend hebben ze besloten om in de badkamer te gaan wonen. We zijn het probleem gewoon aan het verplaatsen, ik weet het nu ook niet meer. Ik kan nergens een plek gevonden krijgen waaruit ze uit komen.

We eten ons ontbijt en ik ga van 2 eieren over op 1 gebakken ei. De zon schijnt weer voor zolang het duurt, we zien wel waar we vandaag eindigen. Vandaag mag ik mijn creativiteit op het gebied van koken weer zelf bedenken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 171242

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: