devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

07 Februari 2018 | Spanje, Sevilla

Dinsdag was een drukke dag, eerst 2 uur les en daarna gaan we met de Amerikanen een hapje eten. De les was zeer pittig vandaag. Het wordt nu menens, ik zal een tandje bij moeten zetten. Om 13.30 staan we buiten en we vragen aan Sheryl en Bryan waar ze graag wat willen eten. Ze laten de beslissing aan ons over en we gaan naar La Brunhilda, het is 14.00 als we daar arriveren en het restaurant zit helemaal vol en buiten staan ook nog mensen te wachten. Herman loopt naar binnen en laat ons op de wachtlijst zetten. Dit gaat ongeveer 20 minuten duren. Het restaurant is vooral gevuld met Aziatische mensen, zij bestellen meestal alle gerechten die ze willen eten in een keer en dan sta je zo buiten. En inderdaad binnen 10 minuten mogen we aan tafel.

We stellen voor dat we per echtpaar 2 gerechtjes bestellen en die met 4 delen. Zo kunnen Bryan en Sheryl veel verschillende gerechten proeven, proeven daar gaat het hier om en niet om je buik vol te eten. We praten samen honderduit en we hebben het gezellig samen, we houden van eten, van reizen, we zijn ongeveer van dezelfde leeftijd en zo zijn er nog meer overeenkomsten. Als we 8 gerechtjes gedeeld hebben nemen we per echtpaar een dessert. Dit wordt door de kok samen op een groot plateau opgemaakt, 4 lepels erbij en wij zijn zeer voldaan. Om 16.00 nemen we buiten het restaurant afscheid van hen want wij hebben nog een rondleiding en zij wonen in Triana, aan de andere kant van de rivier.

Wij lopen naar plaza san Salvador en drinken daar nog een glaasje en tegen 17.00 arriveren de Taiwanezen met een medewerker van het talencentrum. Er wordt tijdens het lopen het een en ander verteld en we komen op een paar plekken die wij nog niet gezien hebben. Dan verder naar de MetroParasol, of te wel de paddenstoelen. Daar kun je met een lift naar boven en daar is een heel voetpad over de houten constructie. Zo heb je 360 graden uitzicht over heel Sevilla. Wij hebben dit al een keer bezocht maar goed we hadden ons opgegeven voor alle buitenschoolse activiteiten en daar hoorde deze ook bij. Vandaag zijn we binnen het uur klaar. Wij lopen terug richting ons plein, halen nog een paar boodschappen en dan is het weer 19.00 als we binnen zijn. Van s ’ochtends 11.00 tot aan 19.00 in de avond zijn we weg geweest. Voor vandaag was dat weer genoeg. Ik ga een boek lezen en Herman gaat wat nieuwsuitzendingen zoeken op internet en deze bekijken.

Woensdag: We hebben geen brood meer in huis dus we gaan naar buiten, naar ons plein en nemen een ontbijt naast de supermarkt, hier drinken we de laatste tijd onze koffie als we boodschappen gaan doen. Het waait erg hard buiten en het is 11 graden, we besluiten om binnen te gaan zitten. Een heerlijke grote croissant die van binnen even op de gril heeft gelegen en ik laat deze beleggen met ham en kaas, een kop thee en jus d orange erbij.
We gaan naar de supermarkt voor een paar kleine boodschappen en dan door naar de overdekte markt, vleeswaren en kaas halen we bij het delicatessen winkeltje, men herkent ons en ik bestel op zijn Spaans. Als mijn uitspraak niet helemaal goed is word ik netjes gecorrigeerd en dan herhaal ik het nogmaals totdat de uitspraak goed is. Nog wat eitjes en van die hele mooie dunne lapjes kipfilet, ik kijk gefascineerd toe hoe deze dame de filet opensnijdt plakje voor plakje. Nog wat aardbeien want die zijn geweldig lekker, we gaan kijken waar ze de grootste hebben en ik neem 500 gr. Van deze heerlijk geurende zomerkoninkjes. We zijn klaar voor vandaag en we houden het rustig.

Herman vraagt nogmaals na bij het verhuurbedrijf wanneer er een monteur komt voor onze wasmachine. Misschien vandaag maar hoe laat is niet bekend, daar hebben we in NL ook vaak last van dan men niet kan vertellen hoe laat men komt. We blijven thuis en wachten af, we drinken thuis een beker Nescafé want die is wel in huis maar we drinken liever koffie buiten de deur maar niet vandaag. We blijven thuis om de monteur af te wachten. Want als ik gelijk heb dan is de machine naar de Filistijnen en dan zal er een nieuwe moeten komen. Deze week lag in onze brievenbus een reclame folder en daar stond heel toevallig een machine in de aanbieding. Ik ben benieuwd of ze hem kunnen repareren.

Ons huiswerk voor de les van morgen bestaat uit het noteren van een gerecht wat je graag klaar maakt in NL. we moeten de ingrediënten noteren op zijn Spaans. Ik neem mijn eigen gerecht, kip Marrakesh, dit is jaren geleden gepubliceerd in het kookboek van Thuisafgehaald. Ik surf even naar mijn webblog Chez Annette waar al mijn gerechten staan gepubliceerd, ik zoek mijn gerecht op en ik heb alle ingrediënten en de beschrijving bij de hand. Nu nog de vertaling maken.

Voor vandaag heb ik op mijn menukaart staan: plakjes solomillo a la plancha, plakjes courgette, aardappel en tomaat. Hoe ik die ingrediënten ga verwerken daar ben ik nog niet helemaal uit dat komt later wel als ik bezig ben met de voorbereidingen maar ik maak wel een saus van room en nog een restje Spaanse blauwe schimmelkaas. Als nu de wind zou willen gaan liggen dan kan ik nog even in de zon zitten voor mijn dagelijkse vitamientjes. En dan later op de avond een bordje met de overheerlijk en zoet geurende fresas.

  • 07 Februari 2018 - 18:29

    Annette Vroomen:

    De courgette is ook a la plancha klaar gemaakt en de solomillo. Mijn saus was heerlijk en daar laten we het bij. We hebben op het balkon buiten kunnen eten. Zo meteen er nog even op uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 171746

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: