devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

27 December 2018 | Spanje, Sevilla

Donderdag 27 december
Hier is alles weer normaal. De kerst is voorbij. Dadelijk weer een paar boodschapjes doen. Alle winkels, markten, waar wij onze boodschappen doen zitten zo in de buurt dat we telkens maar voor een paar dagen inslaan. We moeten dagelijks onze stappen maken. We hebben niet zoveel nodig maar er zijn een paar dingen op. Vandaag naar de overdekte markt aan calle de Feria waar we onze boodschappen van vis, vlees en groenten halen in de markthal.

We zijn al bijna 14 dagen in Sevilla. Vanmiddag zijn we op zoek gegaan naar een klein oventje. We hebben er een gezien in de winkel maar de inhoud was 8 liter en ik wil graag 10 liter inhoud. We bekijken op internet de opties en vinden er een en die is als het goed is in een winkel te verkrijgen niet ver van ons appartement. Daar gaan we morgen achteraan.

Ook willen we graag een fiets gaan huren. Overal in de stad vind je de Sevici fietsen staan. Je neemt een abonnement af voor een week of voor een jaar. Ook dit gaan we morgen eens bekijken bij het agentschap van de fietsenverhuur.

We hebben inmiddels 3 grote borden stuk gemaakt en dit servies komt van Ikea. Het is te ver lopen en met de bus gaan is omslachtig. Daarom gaan we een fiets huren zodat we naar een Ikea vestiging kunnen gaan voor nieuwe borden.

Volgende week hebben we nog een hele week “vrij” om te gaan en staan waar we willen. vanaf 8 januari gaan we 2x per week op Spaanse les.

Vandaag op de markt verse tortellini’s gekocht voor vanavond. Deze zijn gevuld met gehakt. De mensen die daar werken maken deze dagelijks vers klaar. We nemen 250 gr. dat zijn 16 grote tortellini’s, 8 stuks per persoon.

Ik maak van een restje tomate fritto een saus. Het pakje bevat nog ongeveer 2 eetlepels, daarbij ongeveer 2 volle eetlepels kookroom, een restje van mijn zelfgemaakte paprikaspread en een halve eetlepel gerookte paprikapoeder. De saus is op smaak, een kwart zakje geraspte kaas door de saus en deze laten verwarmen totdat de kaas helemaal is opgelost. Een kwart pot spinazie verwarmen.

De spinazie komt op de bodem van het bord te liggen. Daarboven op de snel gekookte tortellini’s, daaroverheen mijn saus en nog wat geraspte Cabra de Sevilla. Het is heel mooi bordje geworden en we eten de bodem van het bord er bijna mee op.

Vanavond gaan we bankhangen. We hebben keuze uit zowel tv zenders uit Nederland als zenders van de Spaanse omroepen.