devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

21 Maart 2018 | Spanje, Sevilla

Dinsdag: de een na laatste Spaanse les, we behandelen de Spaanse muziek, verschillende muziek soorten komen voorbij en we hebben als huiswerk dat we via YouTube naar muziek moeten luisteren en dan in het Spaans hier iets over vertellen.
We kennen er geen enkele persoon van, Herman zoekt het nummer op wat we hebben op gekregen en ik kijk via Wikipedia naar de biografie van deze personen.
Dat is geen huiswerk maar ik ben heel erg benieuwd naar de achtergrond van deze personen.
En het is goed dat ik het gedaan heb want tijdens de les krijgen we achtergrond informatie en we moeten raden wie die persoon is. Ook krijgen we andere nummers te horen en daar mogen we de juiste zanger of zangeres bij zoeken.

We hebben een paar kritiekmomenten geuit, we hadden graag gezien dat er meer nadruk op de uitspraak was geweest. En nog een paar andere elementen hebben we gemist.
Hier gaan we donderdag nog even aanwerken en dan is het voor ons en voor de Amerikanen de vraag hoe gaan we dit verder uitbreiden. Nemen we in NL nog les, of doen we dit via online cursussen?
We hebben hier een buurman die vertaler is en ook ooit Spaanse les heeft gegeven, is dit misschien een optie voor december? We weten het nog niet maar ondertussen blijven we alle 4 dagelijks de online cursussen volgen van Marcus Santamaria.

Na de les lopen we met Sheryl en Bryan mee naar hun appartement. Zij bereiden een lunch voor, we hebben het boodschappenkarretje bij ons met de grilplaat die ik weer in de doos heb gedaan en het Spaanse kookboek met gemakkelijke tapa gerechten.
Zij wonen in Triana en dat is aan de andere kant van de rivier. Ze hebben een mooi en groot appartement en de tafel is fleurig gedekt met Céramique van Triana.
Bryan is de kok en hij zet ons een schaal gefrituurde kleine groene paprika’s voor met grof zeezout, stokbrood, olijven, Spaanse chips en olijfolie.
Daarna krijgen we verse ravioli gevuld met spinazie en deze komt van de mercado.
Gevulde kipfilet met ham en kaas en een zeer rijke tomatensaus. Sheryl zorgt voor een smakelijke salade en als dessert heeft ze een taart gebakken.
Dit is geen lunch meer maar een hele maaltijd en hier kunnen we tot de volgende dag mee vooruit. We hebben gesprekstof genoeg, omdat we hen vaak zien praten we heel veel Engels, deze week droomde ik zelfs in het Engels, het moet niet gekker worden.

Herman en ik praten samen NL maar al het overige wat we spreken is een mengelmoes van Engels en Spaans. Het is een ontzettend leuke, gezellige maar vooral smakelijke middag geweest. We kunnen heel goed met elkaar overweg en we zullen elkaar zeker gaan missen, we hebben samen geworsteld met deze taal, tranen met tuiten gelachen om elkaars gestuntel en vooral veel plezier gehad om het een beetje onder de knie te krijgen.

Gelukkig hebben we Messenger, email en skype en zo blijven we in contact met hen. We zijn heel benieuwd naar hun ervaringen want voor hen is dit de eerste keer dat ze de heilige week meemaken, de oplopende temperatuur etc. etc. wij zien elkaar in ieder geval weer in december.
Ze vinden het fantastisch dat ze ons boodschappenkarretje mogen hebben. We krijgen het terug in december maar dat zien we dan wel weer. Voor 12.50 heb je weer een nieuwe.
Sheryl zette het karretje aan de kant maar Herman raadde haar aan om er toch maar even in te kijken. OH, ook de plaatgril, fantastisch want nu kan ik pancakes maken.
En Bryan was heel blij met het kookboek, natuurlijk in de Spaanse taal en ik had er een boodschap ingeschreven dat we in december komen proeven van zijn zelf gemaakte tapa uit het boek.

Het is inmiddels 18.15 als we afscheid van elkaar nemen, we zien elkaar donderdag voor de laatste keer. We lopen terug naar onze hut en we doen daar toch bijna 45 minuten over. Maar de maaltijd was overvloedig dus we hebben deze wandeling wel nodig. Na 21.00 gaan we nog even naar Gigante, we moeten nu langzaam gaan afkicken van deze leuke plekken. Wij zijn gedurende deze hele overwintering zowat elke dag erop uit geweest.

Woensdag: ja, daar is ie weer, de strakblauwe lucht met zijn gele rakker. De wind is wat fris maar zolang we in de zon blijven is het heerlijk.
We nemen ons ontbijt buiten de deur en doen dit bij Gigante, we hadden daar gisterenavond net zo goed kunnen blijven zitten.
We nemen een ontbijt met een broodje met seranoham en een tomatenspread, verse jus d’orange en een kop thee.

We zitten in de zon en genieten met volle teugen hiervan. Daarna gaan we naar huis en Herman gaat op ons terras zitten en ik doe nog een was in de machine. Ik veeg een keer door de hut en ga ook buiten zitten.
Herman spijkert mij bij op een onderdeel wat we dinsdag hebben behandeld en wat voor mij acabadadra taal is.
Ik krijg even les van mijn eigen professor, wanneer het kwartje gevallen is pak ik mijn online cursus op, ik doe Mondly online cursus en dit vind ik heel plezierige cursus om met Spaans bezig te zijn.

Na een dik uur vind ik het welletjes en ga even voluit in de zon liggen. Wat gaan we vandaag nog verder doen is de vraag. We hadden het idee om vanavond buiten de deur te eten maar er liggen nog wat restjes in de koelkast die op moeten.
Er uit, we gaan koffie drinken bij Eureka met een smakelijk gebakje wat we samen delen en we drinken daar nog een biertje. Daarna lopen we even naar de MAS supermercado en dan naar huis.

Ik snij de tortilla in vierkantjes en maak deze warm, daarbij een knoflooksausje, daarna snij ik van het laatste restje Manchego dunne plakjes, een beetje japanse peper erover heen en een scheutje olijfolie. Ik bak zo’n 10 dun gesneden plakjes stokbrood bruin in de koekenpan en daarop leg ik gerookte zalm en op elk plakje een halve gefermenteerde knoflook.
ik heb een hele tomaat gekocht die ik in hele dunne plakjes snij en zo ook de geitenkaas, ik maak hier een torentje van.
Om en om kaas en tomaat, ik heb 2 torentjes gemaakt en heel voorzichtig snij ik dit in 4 puntjes.
Er was nog een klein blikje olijven over en die leg ik er om heen. Een heel mooi en smakelijk gerechtje zeker voor een tomaten gek zoals ik.

We hebben zo meer dan genoeg gegeten. Er lag nog een restje Penne met tomatensaus in de diepvries maar dat werd ons toch te veel. En nu zitten we weer met een half stokbrood waar we niets meer mee kunnen. Morgen echt de laatste dag dat we nog kunnen genieten en dan gaat het boek Sevilla voor 9 maanden dicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 171003

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: