devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

19 Februari 2018 | Spanje, Sevilla

Zaterdag 20.30 Manolo Leon (restaurant) men wil er wel zeker van zijn dat je ook daadwerkelijk komt dineren. Een week voor aanvang krijg je een email dat je nogmaals moet bevestigen of je reservering door gaat, dan komt er op dezelfde dag nog een sms via je smartphone. Maar goed we zijn er, we worden naar boven gebracht waar verschillende kamers tot een geheel zijn gemaakt.
Het is een oud groot huis en alles is smaakvol ingericht. Ik had liever in de patio gezeten maar dan had ik dat aan moeten geven denk ik. We drinken vooraf een glaasje Cava en ik bestel als voorgerecht gegrilde artisjokken met een warme tomatensalsa.
Ontzettend lekker en dit ga ik hier uitproberen want er liggen verse artisjokken op de markt. Herman heeft asperges met tonijn, de smaken zijn heerlijk maar hij vond het een beetje een eenvoudig gerecht. Als hoofdgerecht had ik speenvarken, deze viel uit elkaar en Herman had lamsvlees, ook dit was perfect gegaard. Allebei een nagerecht en koffie na. Tegen 23.00 waren we buiten en hebben nog een rondje rond het plein gelopen.

Toch blijf ik het gebruik van een gsm onder je diner ergerlijk vinden. Vader, moeder en kind van 12 jaar zitten gedurende het hele etentje op hun gsm’s te swipen. Ik vind dit respectloos tegenover elkaar en voor het restaurant wat je hebt gekozen. Is er dan niets belangrijkers dan al die piepjes op je gsm te beantwoorden in plaats van het heerlijke eten? Ook een jong verliefd stelletje nam plaats, de gsm op tafel, elkaars hand vasthouden en met de andere hand bezig zijn op je gsm. Het wordt tijd dat men hiervoor regels opstelt als je zelf niet begrijpt dat het storend is. Zo, die ben ik weer kwijt.

Zondag gaan we een heel stuk lopen, gisteren is er niets van gekomen en hebben we genoten van ons ligbed. We lopen een heel stuk langs de rivier en dan nemen we een brug die ons naar Triana brengt. We komen in een heel modern stuk van deze wijk en daar staat een heel hoog gebouw wat op afstand lijkt op een lipstick. Hier is een tentoonstelling, we gaan naar binnen en er is een fototentoonstelling van Robert Kapa en een tentoonstelling van Walt Disney.

We zijn hier een paar uurtjes zoet mee en hebben ons “verplichte” rondje cultuur weer gehad. We lopen verder naar het oude gedeelte van Triana en de zon is erg warm, het loopt op tot 26 graden en dat is voor mij meer dan genoeg. We nemen een klein biertje met een Plato de jamon. Dan terug naar de overkant, de oude stad van Sevilla in. We hangen wat bij Kiosko Bombay, dat is een kiosk aan de rivier en is een plaats waar jongeren zien en gezien willen worden. Daar worden cocktails gedronken alsof het water is. Hier kun je de mode volgen. Ondertussen maakt een medewerkster foto’s van bepaalde mensen die er aantrekkelijk uit zien om geplaatst te worden op facebook.

De laatste keer dat wij daar waren werd er aan ons niet gevraagd of wij op de foto wilden. Maar vandaag met onze zonnebril op zien we er misschien wat jonger uit, en daar verschijnt de fotografe met het verzoek of ze van ons een foto mag maken. Ik heb er geen probleem mee, maar of deze ook gepubliceerd wordt?? We gaan al wandelend en zittend de stad door tot aan ons hutje en ik maak een Plato met tomaatschijfjes en geitenkaas, een paar plakjes Cecina de Leon met een scheutjes olijfolie (die later ook op Herman zijn broek belandt) een paar plakjes manchego en een stukje geroosterd brood met tonijn. Dit was ons avondeten. Het weekend is weer voorbij en morgen weer wasdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 171050

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: