devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

15 Februari 2018 | Spanje, Sevilla

Wordt vervolgd………………dan ontvangen we in de ochtend een email dat het appartement vanaf mei aanstaande uit de verhuur wordt gehaald, dus toch?? We zijn teleurgesteld, na het ontbijt besluit Herman dat we toch even naar het kantoor lopen van ons verhuurbedrijf en op het moment dat we er bijna zijn ontvangen we een email dat het appartement toch weer in de verhuur staat, de medewerker zal het ons uitleggen.
We komen binnen en het blijkt dat het hier gaat om een echtpaar wat in scheiding ligt. De dame wil graag permanente bewoning want dan zijn de inkomsten gegarandeerd, de heer wil graag tijdelijke verhuur. Wij mogen het toch bezichtigen en als het ons wat lijkt dan melden we dit en dan kan er verdere actie worden ondernomen.

We lopen naar het appartement en daar komt een andere medewerkster met de sleutel, er is een lift en we gaan naar boven. Als de deur opengaat dan ben ik verkocht, dit is wat ik bedoelde. Een mooi ruim appartement met een redelijke grote keuken en 4 kookpitten en een terras aansluitend aan de woonkamer en als de zon schijnt dan heb je die de hele dag op je balkon. Oké, stap 2, we gaan terug naar het verhuurbedrijf en zeggen dat we in love zijn.

Nu moet er nog een huurprijs bepaald worden want er is alleen een dagprijs. We willen het graag voor 4 maanden. De medewerker gaat voor ons aan de slag, hij weet ons budget en stelt voor indien dit mogelijk is om de elektriciteit uit de verhuurprijs te halen en de meterstand apart op te nemen zodat je ook daadwerkelijk betaald wat je verbruikt hebt. Nu zit deze prijs in ons appartement in de huurprijs. De elektriciteit is duur in Sevilla, hier staan ook overal op dit moment de verwarmingslampen buiten te loeien.
Het komt voor dat mensen die een appartement huren de verwarming aan zetten en dan met de deuren open buiten gaan zitten, of de verwarming de hele dag aanlaten terwijl men niet thuis is. Door de elektriciteit eruit te halen kan de huurprijs omlaag. We laten de data’s achter over welke periode we willen huren en gaan naar huis. Tja, en dan duurt wachten lang. Wordt vervolgd…….

Donderdag, nog niets gehoord van het verhuurbedrijf, het wordt spannend want zo moeilijk hoeft het niet te zijn maar zolang we niets horen kunnen we nog alle kanten op. We gaan weer naar les en na de les gaan we weer buiten de deur happen met Sheryl en Bryan. Zij nemen ons mee naar hun wijk Triana. Maar waar zij graag zouden willen eten lukt niet. We lopen wat rond en uiteindelijk hebben we een plekje buiten midden in de wijk. We bestellen 4 gerechtjes en delen deze samen, een stoofgerecht van het varken, het vlees valt uit elkaar zo mals, gefrituurde aubergine plakjes op salmonjero, croquetten en de gehaktballetjes van de streek. Daarna nog een grote schotel met verschillende gefrituurde vissen en als dessert een schotel met alle desserts, deze kregen we niet helemaal op. Ontzettend lekker maar machtig.

Ik nodig ze uit voor een dinertje in de maand maart want dan is het al veel warmer en dan staat de zon ook hoger en dan kunnen we op ons terras eten in de middag. Nu kan het wat kouder of bewolkt zijn en onze huiskamer is niet ingesteld om daar met 4 mensen te eten want de ronde eettafel staat op het terras en past niet in de huiskamer. Wij eten namelijk aan de eetbar en daar passen precies 2 mensen aan.

We nemen afscheid van hen, zij hebben een druk weekend voor de boeg want hun dochter gaat verhuizen naar een andere plaats buiten Sevilla en wij zien elkaar volgende week dinsdag weer.
Wij lopen terug de brug over en de zon is zo warm dat we nog even bij Mercado Lonja del Barranco gaan zitten. Dit is een overdekte markt die een paar jaar geleden is gerestaureerd tot een geweldige plek, deze ligt aan de rivier. Je kunt er hangen, cocktails drinken, in de mercado je hapjes bij elkaar sprokkelen en genieten van de zon en vele kanovaarders. Wij blijven hier tot 18.30 en gaan dan echt naar huis. We zijn dan vanaf 11.00 tot 19.00 weggeweest. Het is mooi geweest voor vandaag.

• 15 Februari 2018 - 20:44

Annette Vroomen:

Op dit moment is mijn reisverslag in 8 weken 10.000 keer bekeken. Het doet mij een genoegen dat men geïnteresseerd is. Na onze overwintering over 5 weken ga ik beginnen met het schrijven van mijn kookboek, dit wordt een reiskookboek. Koken op 2 pitten. Tot zover bedankt.