devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

20 Januari 2018 | Spanje, Sevilla

Het agentschap waar wij een appartement van huren ligt aan de Calle de Feria, wij hebben een afspraak om 13.00, de laatste maand huur overmaken en meteen vragen of er nog mogelijkheden zijn van een ander appartement met balkon op zuid/west en ook nog eens een mooi uitzicht.

We hebben nu een appartement dat aan alles voldoet alleen het uitzicht. 2 jaar geleden hadden we een appartement aan de Torneo op de 9de etage. Een attico zoals ze dat hier noemen. Het was geen groot appartement maar had een heel groot balkon op zuid/west en een geweldig uitzicht. De eigenaar woont er inmiddels zelf weer en verhuurt het niet meer. Maar vorig jaar hebben wij hem privé benaderd en toen wij onze beslissing hadden genomen en geboekt belde hij ons op om te zeggen dat we zijn appartement voor deze periode konden huren. Dat was te laat. We vragen aan een medewerker van VEO appartement of hij de eigenaar eens wil bellen en dat doet hij voor ons. Maar de eigenaar verhuurt niet meer. Heel erg jammer dus dit moeten we loslaten.
Wel laat de medewerker ons nog een ander appartement zien wat ook beantwoord aan onze eisen maar ligt in een ander gebied. Wij maken over een week een afspraak om deze te gaan bezichtigen.

We gaan als we klaar zijn even naar de Feria markt. Hier komen we vaak maar dan laat op de middag als men hier aan het eten is. Het voorste gedeelte bestaat uit een versmarkt met vlees, kip, groenten, verse vis en delicatessen. Deze markt sluit om 14.00 en wij daar meestal heel wat later. Maar omdat we nu toch in de buurt zijn lopen we over die markt en ik haal daar 2 mooie grote moten tonijn en verse mosselen. Hier vinden wij alles wat we nodig hebben, we zijn er sneller als de dichts bij zijn de mercado. We gaan hier onze boodschappen in het vervolg doen, dan hoeven we voor water etc alleen nog maar naar een kleine supermarkt om de hoek. We wonen hier nu al bijna 5 weken en komen daar nu pas achter.

We lopen naar het andere appartement om de wijk te verkennen. Kunnen we in de zon ons kopje koffie drinken, hoe is de buurt? De zon schijnt dus we lopen daar heen. We vinden het adres meteen en er ligt een heel leuk pleintje bij met een aantal barretjes waar ook gegeten wordt. We nemen plaats en drinken een kop koffie. Het is heel erg druk maar tegen 17.00 gaat alles dicht en na 20.30 gaan deze zaakjes weer open. Het is een mooie omgeving maar toch……, we weten het niet zo.

Als we terug lopen naar ons plein de Hercules weten we het wel. We zijn helemaal verliefd op dit mooie grote plein, voor ieders wil wat. Als de zon schijnt heb je mooie terrassen waar je kunt genieten van de deze warmte. Overal barretjes, restaurantjes etc. hele families die hier zeker op zaterdag en zondag het plein bezetten. We weten het eigenlijk wel waar we willen wonen gedurende de wintermaanden. Dus gaat onze zoektocht voor de komende maanden verder om in deze wijk toch weer iets te vinden waar wij heel blij van worden.
Een paar weken geleden heb ik zarzuela gemaakt, zo ook de visbouillon van de graat en de koppen van de vis. Ik had deze bouillon op smaak gemaakt met tomaten, groenten etc en toen op het laatst de moten gegrilde vis toegevoegd. De soep die daarna nog over was had ik ingevroren en vandaag ga ik deze weer gebruiken om mijn mooie grote mosselen hierin klaar te maken. De soep was wat weinig, ik zet een paar aardappeltjes op die ik in blokjes heb gesneden met 2 grote tomaten en een halve groene paprika in blokjes en deze laat ik even koken totdat alles een beetje gaar is. De soep van de vorige keer gaat hierbij plus wat reepjes verse chorizo. Dan de mooie grote mosselen die ik schoongemaakt heb (aan elke mossel zat heel veel baard) voeg ik hieraan toe. De chorizo geeft een heerlijke smaak af. Van een paar aardappelen maak ik een salade met blokjes gegrilde courgette, een paar fijn gesneden gezouten ansjovisjes en reepjes gedroogde tomaten. Een dressing van mayo en knoflook. ik schep de mosselen met het vocht en de groenten etc over in een grote aardewerken schaal en we hebben weer een prachtige maaltijd gehad. Morgen is de tonijn aan de beurt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 171026

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: