Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

16 April 2017 | Spanje, Sevilla

Zondag 16 april
Tot diep in de nacht/ochtend hoorde ik de trommels van de processie. Vandaag is het pasen en ik ben blij dat de 8 dagen erop zitten. Het is overweldigend om dit te mogen meemaken maar op een gegeven moment heb ik toch echt wel genoeg gezien. Je kunt het amper omzeilen of je moet de stad uitgaan of thuis blijven.

Wij zijn hier ook al 2x rond de kerstdagen geweest en dat stelt niets voor. Je kunt elk restaurant binnen lopen om te eten terwijl in NL kom je nergens op 1ste Kerstdag zomaar binnen. En hier bestaat geen 2de paas/kerst/pinksterdag. Wie dat toch verzonnen heeft in NL?
Het is nu rond het middaguur en de klokken luiden volop, er is nog een processie gaande maar die moet zo afgelopen zijn.

Gisteren avond hebben we ontzettend lekker gegeten maar het was wat teveel voor mij. Vandaag maar geen verse broodjes gehaald. Ik maak een omelet uit de oven. Ik vet een glazen ovenschaal in, klop 3 eitjes, 7 gehalveerde cherrytomaatjes erbij, 10 groene olijven, 2 plakjes kaas fijn gesneden, 1 plakje ham in reepjes. Dit alles gaat in de ovenschaal en daarop 2 plakken seranoham en nog een restje geitenkaas verkruimeld. Ongeveer 40 min op stand 200gr en we hebben een prachtige omelet. Geen zout etc toegevoegd want de ham, olijven en kaas geven meer dan genoeg zout af.

Een mooi begin voor deze zondagmorgen en mijn restjes zijn opgemaakt. Nu is het dagelijks bekijken wat we doen, buiten de deur of thuis eten.
Vrijdag is het feestje weer voorbij en ik probeer zo slim mogelijk in te kopen. Ik begin het te leren. Maar vanavond moeten we een andere tapaszaak van de top 10 gaan bezoeken. We zijn er gisteren al langs gelopen en ook daar kom je niet snel aan een tafeltje. Geduld en heel veel geduld mag je hier hebben en dat ontbreekt bij mij nog wel eens.

Tegen 15.00 gaan we weer de deur uit, we lopen langs de tapaszaak die we in de avond willen bezoeken maar helaas, dicht. Heel veel zaken zijn gesloten en ik vind het niet gek na deze hectische week. Volgens berichten zijn er wel, 1.000.000 mensen in de stad geweest. Dus we gaan op een terras op plaza de Alameda de Hercules zitten en genieten van wat erbij voorkomt. We besluiten om in de avond daar ergens een hapje te eten. Italiaans, moet kunnen hè! We slenteren nog wat rond en voor 20.30 zitten we aan tafel. We nemen samen atun Tataki, en ieder een pasta gerecht. Het was zo, zo. Voor 22.00 zijn we thuis en we halen ons Spaans op door naar de tv te kijken. Pasen is voorbij en wij hebben er 8 dagen van genoten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 171016

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: