Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

12 April 2017 | Spanje, Sevilla

Woensdag 12 april
Vandaag wasdag, beddengoed in de wasmachine, op het terras hangt een waslijn en daar schijnt de zon op. Tada, vanavond frisse lakens op bed. Alles is in dit appartement aanwezig tot aan een vaatwasser toe. Maar dat is een klein model voor kleinbehuisden en wanneer ik klaar ben met koken dan kun je nog de helft met de hand afwassen. Maar ik ben niet van de huishoudelijke klusjes, ik kook. Ik heb mijn huisman bij.

Ik was wel op zoek naar een stofzuiger, het hele appartement ligt vol Perzische kleedjes en ik wilde de stofzuiger er eens over heen laten gaan. Alles had ik afgezocht maar ik vond niets aan zuigapparaten. Volgens Herman moest er een in een kast staan. Nou zoveel kasten zijn er niet en ik had alles al bekeken. Ik liet het probleem weer een paar dagen liggen en vroeg nogmaals in welke kast dat hij dat ding had zien liggen. In de kast op de badkamer was zijn antwoord. Hè? Daar staat alleen een of andere stereo toren in. Nou de trofee voor de beste huisvrouw van het jaar heb ik nu wel verloren. Wat in mijn beleving een stereo toren is, is in werkelijkheid een kleine opvouwbare stofzuiger. Nu dat ding nog uit die kast zien te krijgen.

We gaan naar del corte ingles. Eerst de mercado bekijken, een paar weken geleden had ik nog een gesprek met een collega over de spaanse hammen. Margreet, je zou je hart hier op kunnen halen. Meer dan 10 hammen die klaar hangen om met het mes gesneden te worden.
We gaan naar de 5de etage, de gourmet markt. Hier is een buitenterras waar je over sevilla heen kijkt. Herman drinkt een koffie en ik een flesje water. Ik wil vandaag geen drukte meer en we gaan naar Alameda de Hercules. We vinden een vrije tafel maar binnen een uur stroomt het hele plein vol. Er komen 2 processies aan en ik wilde graag even rustig zitten. Dus we blijven zitten en bestellen wat we zien 1, 2 processies en dan is het al na 20.00. Ik kook zelf dus we lopen aan. En dan blijkt er ook een processie langs onze straat te gaan. We wringen ons door alles heen en op het moment dat ik wil oversteken stopt er voor mij een paseo of te wel een altaar. Dus ik kan niet oversteken, even wachten.

Herman is allang aan de andere kant, het is een heel gedoe tijdens deze dagen om je weg te vinden. Tegen 21.00 zijn we thuis en ik maak ons diner klaar. Aardappelen koken, van de overgebleven knoflookpasta samen met een blikje gegrilde paprika en een blikje ansjovis maak ik mijn eigen patatas bravas. Ik bak de varkenshaas om en om en bewaar deze in aluminium folie tot aan gebruik. Dan de paddenstoelen melange bakken samen met de gedroogde tomaten en tuinbonen uit de diepvries. Als alles klaar is dan maak ik een schaal op en breng dit naar boven waar overal lichtjes branden. Het ziet er heel knus uit, we eten met smaak en dit was onze dag.

  • 13 April 2017 - 12:08

    Ria Va Gestel:

    Heb je nog steeds geen leuke markt gevonden voor allerlei dingen.
    Er is niets leuker dan over een markt te dwalen (en te kopen)

  • 13 April 2017 - 13:31

    Annette Vroomen:

    Ik heb 6 vismessen gekocht. En daarmee zit mijn koffer op 15 kilo en dat is de limiet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 180554

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: