Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

08 April 2017 | Spanje, Sevilla

Zaterdag 8 april

We staan heel laat op, vandaag geen ontbijt want we willen graag in de middag zoals de Spanjaarden aan de tapas. Als wij laat ontbijten dan is dat voor ons geen optie dus we drinken een paar koppen thee en wat water en gaan er na 14.00 op uit.

Aangekomen bij Lonja de Feria lopen we naar binnen. Een spanjaard vraagt aan ons of wij begrijpen hoe het werkt? Ja, dat weten we nog van vorig jaar, je koopt een ticket voor een tapas of voor beide. Herman gaat een plaatsje buiten zoeken en ik mag mijn ding doen, zorgen dat we wat gaan happen. Ik koop 4 tickets en ik denk dat het voor beide is maar wanneer ik de tinto de verano daar mee wil betalen blijkt dat ik alleen tickets voor de tapas heb gekocht. Ik zet 2 glazen tinto bij Herman neer die inmiddels een tafel met stoelen heeft gevonden. Dan ga ik op zoek naar wat lekkers. Ik heb zin in een schaaltje paella en een schaaltje albondigas, ja ik weet het, zeer traditioneel maar ik wil de smaken proeven en deze albondigas zwemmen niet in de tomatensaus maar in een kruidige kerriesaus, tenminste dat is wat ik proef.

Ik neem de schaaltjes mee naar buiten en het smaakt ons buiten gewoon. De 2de keer maakt Herman een rondje en komt terug met gamba’s en een Mexicaanse wrap.
Ik vind het genoeg en we lopen verder. Het is druk met overal etende mensen, ook een lokale biologische markt komen we tegen. Maar zo tegen 16.00 ben ik er wel klaar mee. We lopen naar huis en we gaan op ons terras in de zon zitten.

Ondertussen maak ik ons vlees voor vanavond klaar. Ik snij het vlees in reepjes, pers er een halve citroen overheen. Wat fijngehakte knoflook, heel fijn gesneden ansjovis en olijfolie. Dit blijft zo staan totdat ik ga koken. Ik kook de broccoli en de wat fijn gesneden rode paprika al dente. De courgette wordt in reepjes gesneden en deze doe ik alvast in het vergiet. Wanneer de broccoli een beetje gegaard is giet ik deze in het vergiet over de rauwe courgette. Ik doe alles in een schaal en zet ook dit weg tot aan gebruik.

Om 17.00 maak ik nog een schaal op met plakjes manchego kaas, gedroogde tonijn plakjes en olijven. Hierover heen druppel ik wat olijfolie en mijn laatste stukjes gefrituurde knoflook. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan maar die knoflook erover heen is geweldig. Je kunt deze gefrituurde knoflook stukjes lang bewaren in de koeling.

We eten vandaag in de eetkamer, het begint te waaien op het terras. Kaarsjes aan en alle schemerlampen die er te vinden zijn gaan aan. De balkondeuren die aan de huiskamer grenzen gasn open.
Tegen 20.00 uur ga ik de keuken in. Ik bak het vlees op hoog vermogen inclusief de marinade en voeg de kant en klare rijst. 1 bakje is genoeg. Dan nog wat groenten erbij en ik kan de borden opmaken. De enige smaakversterkers voor vandaag waren het citroensap, olijfolie, knoflook en 1 blikje ansjovis (zonder de olie). Dit gerecht was perfect op smaak. We blijven vanavond thuis, helaas maar 7000 stappen gehaald maar ik vind het genoeg. Morgen gaan we naar de processie. De eerste start om 12.30.