Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

08 April 2017 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 7 april

Gisteren heel simpel gekookt, groene asperges met gefrituurde dunne schijfjes aardappel en een lapje rundvlees. Gisteren avond nog naar Lonja de Barranco geweest, daar hebben we nog wat gedronken en een mix van bitterballen gehad maar dan een gevuld met, ossenstaart, kaas, spinazie, vis etc. Deze zijn super. Weinig stappen gemaakt.

Het is 26 graden momenteel en het is goed vol te houden in de zon. Elke dag zie je meer en meer voorbereidingen voor a.s. zondag. 61 kerken doen mee aan de semanta. 3 processies beginnen in de nacht van donderdag op vrijdag. Duizenden mensen lopen mee. Staat de stad dan op zijn kop?

Volgens de eigenaar van ons appartement ontvluchten dan veel bewoners de stad. De kamerprijzen zijn dan op zijn hoogst. Het is moeilijk om aan informatie te komen, de vvv kantoren hebben geen info maar gisteren liepen we toevallig langs een stand en daar lagen boekjes met de timetables van alle processies. Een beetje vreemd dat de vvv kantoren hier niet op inspelen. De stad wordt vanaf volgende week overstroomd met toerisme en er is weinig info.

Op dit moment, het is 13.01 hoor ik vanaf ons terras muziek, deze is herkenbaar. Wij hebben in de afgelopen jaren veel naar tv gekeken in de wintermaanden toen wij in Sevilla verbleven en deze muziek herken ik inmiddels uit duizenden.

Het wordt tijd om de benen te gaan strekken, op naar de 10.000 stappen. We bekijken een ander gedeelte van Sevilla, gelegen achter Alemeda de Hercules. Ook heel veel leuke pleintjes en restaurants. Er zijn er zoveel dat je gaat twijfelen of iemand nog wel thuis eet.

Tegen 16.00 is het tijd voor een glas wijn met een paar tapas erbij. We komen aan de praat met andere mensen die naast ons aan een tafel zitten. Ze zijn van de USA en blijven een dag in Sevilla. Nou ja, een dag. Je hebt het na 14 weken nog niet gezien. We hoppen van het ene terras naar het andere en eten na 21.00 een paar hapjes bij https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g187443-d7218058-Reviews-La_Chala-Seville_Province_of_Seville_Andalucia.html

Heel erg goed en zeker als je buiten kunt zitten maar dan moet je wel op tijd zijn of veel later in de avond.