Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Door: Annette

06 April 2017 | Spanje, Sevilla

Woensdag 5 april
Het begint dag na dag warmer te worden, stralend blauwe lucht en ook de temperatuur gaat steeds verder omhoog. Rustig genoten van ons ontbijt. Er was nog een broodje van gisteren over en dat heb ik vanochtend doormidden gesneden en besmeerd met mijn paprika smeersel. Dit even onder de gril gelegd met een plak mortadella.

Het is rustig in onze wijk en zo nu en dan hoor je in de verte dat men aan het oefenen is op een muziekinstrument. Trompet, dwarsfluit en klarinet heb ik al gehoord.

Tegen 15.30 gaan we erop uit, we halen eerst de hoog nodige boodschappen brengen die ook weer naar huis en dan is het onderhand tijd voor een bakkie. We willen dit graag doen aan de rivier maar de kiosk is nog niet geopend. Dus we zoeken een andere plek en al lopend zien we een terras waar we even kunnen uitrusten. DWoensdag 5 april
Het begint dag na dag warmer te worden, stralend blauwe lucht en ook de temperstuur gaat steeds verder omhoog. Rustig genoten van ons ontbijt. Er was nog een broodje van gisteren over en dat heb ik vanochtend doormidden gesneden en besmeerd met mijn paprika smeersel. Dit even onder de gril gelegd met een plak mortadella.
Herman heeft een lamp gerepareerd, de kap van de schemerlamp stond aardig scheef, zoals alles hangt of staat hier alles scheef. De kap blijft staan doordat men eerst goed aan de snoer moet trekken die door de standaard loopt. Ik zit op ons terras een boek te lezen. In totaal hebben wij hier de afgelopen 2 jaar al zo’n 10 weken doorgebracht dus de toeristische bezienswaardigheden hebben we al gezien. Nu zijn we hier voor het heerlijke weer en verder niets. Een flinke wandeling elke dag, om de 2 a 3 dagen onze boodschappen doen, kook ik zelf of gaan we uiteten? Er waren geen plannen voor mij om dagelijks te gaan schrijven gedurende deze weken, spectaculaire momenten zullen er niet gebeuren maar ik ben bezig met het schrijven van een kookboek speciaal voor de vakantie. Op dit moment heb ik weliswaar een redelijk goed ingerichte keuken maar het blijft behelpen en daarom schrijf ik dagelijks over wat we hebben gegeten en wat ik zelf heb klaargemaakt.
Tegen 15.30 gaan we erop uit, we halen eerst de hoog nodige boodschappen brengen die ook weer naar huis en dan is het onderhand tijd voor een bakkie. We willen dit graag doen aan de rivier maar de kiosk is nog niet geopend. Dus we zoeken een andere plek en al lopend zien we een terras waar we even kunnen uitrusten. De stappenteller staat inmiddels op 7.000 dus dat is al bijna genoeg. Ik maak onderweg nog wat foto’s en we drinken een oloroso seco op het Salvador plein. Tegen 19.30 zijn we thuis en frissen ons op want tegen 21.00 heb ik een restaurant besproken. Ook hebben we een timetable weten te bemachtigen voor de Heilige week. De processies die wij graag willen zien beginnen om 00.00 en 01.00 middernacht. We moeten een plan van aanpak gaan maken.
Het diner was niet zo goed bevallen. Toen de bestelling eenmaal was afgeleverd in de keuken hadden ze haast om ons zo snel mogelijk van al het eten te voorzien. We hadden ons voorgerecht nog niet helemaal op of men wilde de schalen al van tafel halen. Daarna kwam meteen het hoofdgerecht. Ze kunnen beter alles in een blender doen en er een shake van maken, de rekening erbij en dan ben je binnen 15 minuten buiten. Al met al een teleurstelling. Maar er zijn nog meer dan genoeg restaurants en voor vandaag hou ik het voor gezien. Ik kook zelf.