Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

25 December 2023 | Spanje, Sevilla

Maandag 25 december,

Voor ons is de kerst voorbij, kerstavond hebben we samen gevierd met zelfbedachte hapjes en vandaag hebben we gegeten bij Rio Grande aan de Gualdequivir. Een hele mooie plek waar we nog niet geweest waren. Afgelopen oktober had ik al een tafel gereserveerd en we werden om 13,45 welkom geheten. Toen we binnenkwamen waren we alleen en we wisten dat we zoals altijd weer een van de eersten zouden zijn. De Spaanse bevolking begint normaal wat later. En binnen een uur zat het hele restaurant hartstikke vol met grote gezinnen. Tafels van 12 tot 20 personen was hier normaal. Wij waren blij dat we toen ons hoofdgerecht al hadden gehad want het was daar totale chaos. Tafels die langer gemaakt moesten worden en iedereen wilde tegelijkertijd ietsdrinken.

Ons kerstmaal bestond uit witte garnalen, babyinktvis en als hoofdgerecht monkfish en merluza. Een taartje met koffie na en we hebben ons heerlijk vermaakt met allerlei taferelen om ons heen. 2 de kerstdag bestaat hier niet en vanaf morgen gaan we weer verder waar we gebleven waren. Eerst een uurtje zwemmen en een afspraak met onze Amerikaanse vrienden die in Sevilla moeten zijn voor een doktersbezoek. Elkaar weer zien na 9 maanden en we hebben weer heel wat bij te praten.

Afgelopen nacht ben ik onderhanden genomen door een paar muggen, ik hoorde ze overvliegen maar toen ik last van jeuk ging krijgen op mijn hoofd voelde ik een bult zo groot als een ei.

Oei, dat wordt een probleempje wegwerken. Ik ben in het bezit van een paar tubetjes met mooie kleurtje dus ik hoop het allemaal onder gesmeerd te krijgen. Maar toch, ik moet die zoemende rakkers uit mijn kamer zien te krijgen. Bij de wastafel staat al sinds een week een muggen stekker met spray klaar. Ik moet het alleen nog in elkaar schroeven. Dus in het stikdonker de stekker uit de doos, dan de muggenspray uit het doosje en dan de dop eraf.

Dit kan ik allemaal blind, maar dan de twee componenten op elkaar schroeven, dat is een ander verhaal. Even voelen waar alles zit, dan het stopcontact vinden en met twee vingers in het stopcontact voelen hoe de gaatjes zitten, verticaal of horizontaal en toen de stekker aan. Het knopje omzetten en terug mijn bed in. Nog even met hoofd en handen onder het dekbed waar ik het behoorlijk warm ging krijgen en op een gegeven moment dacht ik, die muggen zijn nu wel weg.

Volgens manlief moet ik de stekker naast mijn hoofd in het stopcontact steken en niet aan de overkant van ons bed. Ik zeg, ben je helemaal gek geworden, dat spul is gevaarlijk, je kunt ervan alles van krijgen, geïrriteerde luchtwegen, huid en ogen. Jeuk, bultjes en geïrriteerde slijmvliezen. Nee, de stekker aan het einde van ons bed lijkt me beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Devroompjesgaannaarsevilla

We zijn er weer, onze achtste overwintering in Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2024

Sevilla by Mandy

20 Februari 2024

De laatste foto s

20 Februari 2024

Tot slot

15 Februari 2024

Sevilla

09 Februari 2024

Sevilla
Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 171840

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: