Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

23 December 2023 | Spanje, Sevilla

Zaterdag 23 december,

Afgelopen dagen hebben we veel gewandeld onder een stralend blauwe lucht. Ook hebben we verschillende terrassen aangedaan om weer herinneringen op te halen.

Vandaag moest ik nog een keer een supermarkt bezoeken, de jus d orange van manlief was op en ik had nog wat toastjes nodig. De supermarkt van El Corte Ingles hadden we nog niet bezocht en dat is voor een hobbykok een zeer gevaarlijke winkel, zeker als je koelkast en diepvries al aardig vol zit.

Het is een supermarkt wat voor mij een soort van Disneyland is, allerlei geweldige producten, zeker de vis afdeling is een plaatje, krabben, kreeften, gamba s, langoustines, garnalen, je kunt het zo gek niet bedenken maar het ligt daar op een koel bedje van ijs, ze liggen te wachten om gekocht te worden en bereidt te worden tot een geweldig gerecht. Alleen maar kijken waren mijn gedachtes voordat ik naar binnen ging.

Er bleef toch weer erg veel aan mijn handen plakken en belandde van zelf in mijn winkelmandje. Wijn voor manlief, fois gras voor kerstavond, speciale cheddar kaas, tubes met chili/knoflook en gember pasta en natuurlijk de toastjes. Die was ik bijna vergeten. Het is heel erg druk, vooral bij alle delicatesse en het is wringen met je ellebogen bij de foi gras, allerlei prijsklasses, grote en kleine verpakkingen, iedereen was op strooptocht.

En nu had ik een rekening die niet zo aantrekkelijk meer was als de rekening van de boodschappen van de afgelopen week. Er wordt niets meer gekocht de komende week is mijn gedachte praatje in mijn hoofd. Ik kan heel erg goed met mijzelf praten maar vaak luistert mijn andere helft niet zo goed.

Ik loop met manlief naar huis en ik ruim de boodschappen op, loop nog een keer de rekening na en hij klopt toch echt.

Naar buiten en genieten van de zon, een tafeltje in de zon scoren en zo houden we het wel een paar uur uit. Het is druk, keidruk bij Eureka, jeugd in complete kerstoutfit, de glans en glitter komt je van alle kanten tegemoet.

Waar gaan we vanavond uiteten is onze vraag naar elkaar? We zijn al een paar maal langs een restaurant gelopen met een Chinese kaart. Inmiddels zijn we zes dagen in Sevilla en we hebben nog geen bord tapa gehad. Om half acht gaan we naar het restaurant, online bespreken lukte niet en we gaan het gewoon proberen.

Er is nog een plekje vrij in deze herberg. Wij zijn de enige Europeanen, het restaurant is gevuld met Aziatische mensen die met jas aan, muts op en flipperend op hun smartphone communiceren met de andere kant van de display.

Ik krijg de kaart en ik weet niet wat ik moet bestellen. Ik kies twee voorgerechten, of het pikant mag zijn, dat was wat ik had begrepen.

Er komt een kommetje met dunne stukjes van het een of ander, een beetje taai en ik kon de smaak en de structuur niet thuis brengen. Het andere schaaltje bracht croquetten en we worstelden ons met stokje door de gerechten. Ik had een heel plan van aanpak maar toen ik de kaart weer kreeg heb ik er toch maar mijn vertaalscan op los gelaten. De salade met taaie stukjes bevatte varkensoor, nu weet ik weer wat oreja betekent, OOR. En zo scan ik met mijn smartphone en mijn hersens de kaart door. Er staat een spek gerecht op de kaart , la panceta favorite de Mao. Ik zie in het ballonnetje boven mijn hoofd heerlijke stukjes uitgebakken Chinees spek. Helaas was de bereiding van het restaurant anders dan ik voor ogen had. Gaar gesudderd spek, het vet en de zwoerd was zacht en niet mijn favoriete smaak. Er kwam nog een gegrilde zeebaars voorbij en die was zozo.

Om mij heen werd flink gehoest, hand voor de mond bestaat niet of niet meer en toen ik de kaart nog een keer bestudeerd had zag ik dat de keuken uit Wuhan kwam. Die naam, daar had ik toch vaker van gehoord? En ja hoor, mijn lampje ging branden , Wuhan, het gebied van een paar jaar geleden met het beroemde virus dat ons jarenlang in de greep heeft gehouden. En nu was ik aan het eten met hoestende en proestende mensen. Ik dank de Heer sinds mijn kindertijd niet meer voor het eten maar nu deed ik een schietgebedje na het eten, laat mij alstublieft immuun zijn voor de rondvliegend bacteriën.


  • 23 December 2023 - 22:32

    Gerdy:

    Pfff, wens je echt geen virus, bacterie oid.

    Misschien binnenkort lekker Spaans eten.

    x


  • 23 December 2023 - 22:34

    Gerdy:

    Ha Annette, wens jou heel veel, maar vooral geen Chinees virus! Misschien morgen dan toch alvast de Spaanse keuken proberen;)?x


  • 23 December 2023 - 23:28

    Ine En Marcel:

    Hoi Annette, wat een verhaal. Kom ik extra de laatste woensdag niet naar de klei club om je niet aan te steken met mijn virus, zit je nu tussen de proestendr en hoestende Chinezen.

    Ik hoop dat je niets hebt opgelopen. [e-1f648]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Devroompjesgaannaarsevilla

We zijn er weer, onze achtste overwintering in Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2024

Sevilla by Mandy

20 Februari 2024

De laatste foto s

20 Februari 2024

Tot slot

15 Februari 2024

Sevilla

09 Februari 2024

Sevilla
Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 171847

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: