Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

20 December 2023 | Spanje, Sevilla

Woensdag 20 december,

De eerste volle vuilniszak is al weggebracht naar de overkant van de straat waar alle containers staan opgesteld. Het tweede boodschappenkarretje is aangekocht nadat gisteren een wiel van het eerste karretje er de brui aan gaf. Nu heb ik een stabieler karretje met vier wielen.

De derde nacht is goed verlopen en het brommende geluid uit de woonkamer kwam van de koelkast dacht ik, totdat ik om vijf uur in de ochtend een sanitaire stop maakte en toch eens ging kijken waar dat geluid vandaan kwam en deze keer was het mijn schuld. De afzuigkap stond nog aan en manlief waste zijn handen in onschuld want ik ben de enige die van dat soort apparatuur gebruik maakt. Hij is van de vaat, de vaatwasser in en uitladen. Ook een belangrijke taak, zeker als je ziet hoe ik de keuken achter kan laten.

Ondertussen werkt alles weer, de tv heeft de Nederlandse zenders gevonden en we zijn nu weer echt thuis. Dat betekent voor mij dat ik al mijn hoogtepunten in drie dagen wil beleven en ook dat is gelukt, ik leer het nooit, het is alles of niks bij mij. Mijn onderstel heeft morgen een beurt nodig, na het ontbijt een uur zwemmen en de sauna in om alles soepel te krijgen.

De kerstkramen op ons plein zijn bijna allemaal open en een kraam heeft geweldig mooie tassen. Misschien blijft een van die tassen nog wel aan mijn handen plakken.

Ons eerste bordje ham hebben we vanmiddag genuttigd bij El Cathedral en terug lopend naar huis was ik op zoek naar een winkel waar ze gezouten kabeljauw verkopen en chorizo. Ik zag de winkel in mijn gedachte voor me maar het werd even zoeken. De winkel had zijn etalage veranderd, die was verdwenen maar bij binnenkomst zag ik de grote stukken vis liggen. Ik wees een mooi stuk aan en die mag nog even in mijn koeling op adem komen. Een heerlijke pikante bakchorizo zag ik liggen en die mag bij de mossels vandaag.

De chorizo wordt uitgebakken in koekenpan en dan met de staafmixer fijn gemalen. Ik ben mijn hoge mengkom van thuis vergeten mee te nemen dus alles in een plastic schaal overgedaan, dat werkte niet helemaal geweldig want tijdens het vermalen van deze stukjes chorizo spatte veel stukjes alle kanten uit. Er bleef gelukkig genoeg over.

Zes grote peertomaten, een aardappel in blokjes en vijf tenen knoflook plat geslagen, dit alles gaat allemaal in een pan. Op smaak gemaakt met mijn eigen heksenmengsel, die kruiden meng ik thuis en neem ik mee in mijn koffer. Met de blender de soep gepureerd, peterselie erbij en dan de schoongemaakte mosselen erbij. Ik heb met handen en voeten gegeten, dit is een blijvertje.

Deze week zijn we vooral met ons zelf bezig. Na de kerst zien we onze Amerikaanse vrienden die in Utrera wonen. Zij moeten in de stad zijn en we gaan samen lunchen, de eerste afspraak staat gepland.


  • 21 December 2023 - 14:02

    Riet Tournoy:

    Jullie zijn weer je geliefde plekje .

    geniet er van Fijne feestdagen .


  • 21 December 2023 - 20:50

    Gerdy :

    Oh Annette, dat gerecht klinkt wel heeeeel erg goed!!

    geniet van Sevilla, de zon, de blauwe lucht en van alles wat jou lief is.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Devroompjesgaannaarsevilla

We zijn er weer, onze achtste overwintering in Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2024

Sevilla by Mandy

20 Februari 2024

De laatste foto s

20 Februari 2024

Tot slot

15 Februari 2024

Sevilla

09 Februari 2024

Sevilla
Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 172669

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: