devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

15 Februari 2023 | Spanje, Sevilla

Woensdag 15 februari,

11.00 uur deze ochtend, ik glij als een otter door het water van het zwembad, ja echt 11.00 uur en nee ik heb niet nat gelegen afgelopen nacht. We gaan vanmiddag lunchen en dan ontbijten wij niet, logisch toch.

Ik loop voor de laatste keer mijn weg naar Forus de sportschool, door Jesus del gran poder en ik kijk omhoog naar alle verschillende soorten panden met zijn kleurtjes. Ik voel een soort van melancholie over mij heen komen, 2 maanden zijn bijna voorbij en elke dag is het een beetje afscheid nemen, zo mijmer ik onder het lopen.

Al lopend zie ik aan de overkant van de straat een felgekleurde garagedeur met boven de deur in het zilver de naam Holliday schitteren. 2 maanden lang loop ik hier voorbij en ik weet niet wat er achter die deur schuilgaat.

Wanneer ik de naam googel op internet zie ik allerlei foto's voorbij komen van felgekleurde dragqueens met een bont gekleurd publiek.

Open van 23.00 tot 07.00 en dat zie ik nu pas? Daarom is het altijd zo rumoerig in onze straat, dat publiek loopt van de ene naar de andere discotheek, die andere disco ligt op ons plein. En dat loopt allemaal onders ons slaapkamerraam.

Mag ik daar ook nog naar binnen, ik die mijn Louboutin's heb ingeleverd voor een paar zwarte veterschoenen, mijn catsuit's heb laten vermaken tot een tuniek en mijn alcholpercentage heb laten reduceren tot 0/0%?

Wat zullen anderen wel niet zeggen als ik daar nog naar toe zou gaan? En diep, heel diep in mijn hoofd spreekt een stemmetje, ja ik zou daar wel een avondje willen "doorzakken". En zolang anderen nog over je praten leef je nog spreekt het andere stemmetje.

Helaas heb ik geen tijd meer in deze 2 dagen om mij daar te laten zien. Over 10 maanden ben ik terug en dan ga ik los.

Mijn Maastrichtse vrienden zijn bezig om hun pekske in elkaar te zetten. Dit weekend barst jet carnaval los in Maastricht. Op de vraag van een vriendin of ik mijn pekske heb klaarhangen voor het carnaval van Cádiz kan ik ja zeggen. Ik ga als de vrouw van Poseidon, blauwe badmuts met duikbril en gouden oorringen.

We gaan lunchen, mijn maag knort, we gaan Bar El Cathedral in de wijk Santa Cruz verblijden met onze komst.

Morgenavond om 21.00 DE wedstrijd PSV/SEVILLA en wij, wij kijken deze wedstrijd bij Los Tulipanes onder het genot van een hapje en een drankje. Wordt vervolgd, wij gaan de zon in.


  • 15 Februari 2023 - 13:34

    Gerdy:

    Heerlijk nog ff wat gezellige dagen ervan maken.

    geniet!

    x


  • 16 Februari 2023 - 11:39

    Ine En Marcel:

    Ja ja de disco in, is net iets voor jou maar dan ga ik wel mee haha.

    En de pekskes hangen al klaar, het eten is ingekocht en de logeerkamer opgemaakt voor onze logees.

    Veel plezier in Cadiz als de vrouw van Poseidon, ik zie je al gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 172527

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: