devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 Februari 2023 | Spanje, Sevilla

Maandag 13 februari,

De temperatuur gaat langzaamaan omhoog richting 23 graden voor de komende dagen. Zondagmiddag lopen we naar de Seta's omdat we in de avond naar een muziek voorstelling gaan en we willen graag weten waar de ingang is. We komen er via internet niet uit. We lopen naar de ticketbalie en daar stellen we onze vraag. In rap spaans krijgen we antwoord, een paar woorden zijn mij duidelijk dus we gaan op onderzoek. In een van de brede pilaren zit inderdaad een deur voor Events en daar moeten we om 21.00 zijn.

We drinken een kop koffie en later nog een virgin colada bij Moss, deze cocktailbar ligt onder het dak van de seta's en is ook een favoriete plek van ons. Heerlijk sudderend en bakkend in het zonnetje en ondertussen ververs ik mijn beschermlaagje tegen aanbakken. Mijn huid is niet van teflon en verbranden vind ik een van de pijnlijkste huidzaken.

Om 18.00 zijn we thuis, ik ga 2 mooie en grote plakken verse rode tonijn bakken, een salade erbij met sardines uit blik. Een dressing van olijfolie, sherryazijn, scheutje appelsap, mayonaise, zwarte olijven en kruiden van Chez-Annette.

20,15 lopen we terug naar de Seta's en we mogen al naar binnen. We komen in een kleine ruimte met aan beide kanten glas en je kijkt van hieruit over het dak van de seta's. De verlichting tussen de schotten veranderd steeds van kleur en er lopen nog gasten over de paden van dit dak. Maar wij gaan luisteren naar een candellight event met muziek van The Beatles vertaald door 3 violisten en een basviolist. Er staan honderden grote en kleine brandende kaarsen, grote zilveren kanderlaars met kaarsen, het licht gaat uit en we genieten van alle bekende nummers van deze geweldige band. Bij een paar nummers mogen we mee neuriën en zachtjes zingen. Sommige nummers bezorgen mij kippenvel vooral de nummers van All you need is love, Imagine en Hey Jude. Het was een aparte ervaring en zeker de moeite waard om een keer mee te maken. Dit hele concert duurt niet langer dan een uur. We lopen terug naar onze hut maar ik had mezelf een bekertje ijs beloofd. Meer dan 20 soorten ijs als het er niet meer zijn. Voor mij een caramel con leche en een flinke schep ijs met nogasmaak.

Tegen middernacht liggen we in bed, soezig van de zon en het mooie warme concert.

In het zwembad verbrand ik vandaag alle calorieën die gisteren per ongeluk aan mijn body zijn blijven plakken door mijn ijs uitspatting. De zon begint te pikken dus ik smeer alle losse onderdelen die uit mijn tuniek piepen goed in. Een cappuccino bij Eureka, ik zie de langgerekte Yorksterrier weer rondlopen, deze hond heeft een moeder die waarschijnlijk ooit een slippertje heeft gemaakt met een teckel, Hij is een beetje erg lang uitgerekt voor zijn slag. Dit hondje zag ik een paar jaar geleden nog dagelijks daar rondlopen maar sindsdien heb ik hem nooit meer zien rondhuppelen, tot vandaag. He, wat leuk die heeft het ook allemaal overleefd.

Wanneer we terug lopen naar huis roept een jonge knul naar ons vanaf een ander terras. Ik ben een beetje verbaasd, ik herken hem niet maar hij is ovetuigd dat hij weet wie wij zijn. Hij loopt op Herman af en hij begint een heel gesprek op zijn beste Engels. Hij was een paar jaar geleden ober bij Alameda 5 en hij herkende Herman aan zijn fleurige bloezen. Hij is geen ober meer, maar is terug gegaan naar school. Een opleiding volgen, alle obers zijn daar vertrokken na de coronatijd, achterstand met betalingen van loon en zo worden we op de hoogte gebracht van alle perikelen waarvan we normaal nooit iets gehoord zouden hebben. We vonden het al vreemd dat we daar niemand meer herkende van het team. Nu is het allemaal duidelijk. We nemen afscheid van hem en wie weet zien we elkaar de komende winter weer.

Een plan van aanpak maken, een gouden tip van een goede vriend, altijd een plan maken. De diepvries is na dinsdag helemaal leeggegeten en waar gaan we onze neus nog even laten zien? Op woensdag een lunch bij Bar El Cathedral, maar dan moeten we reserveren want rondstreeks 14.00 zit het daar vol en wij zitten graag aan bepaalde tafels wel en aan sommige niet. We willen reserveren maar dat gaat niet zoals we het willen dus daar lopen we morgen even langs.

Het kookboek wat ik geleend heb van Inma ga ik terugbrengen en dat wil ik graag donderdagavond doen en genieten van een hapje, die aanvraag is via de app al gedaan. Op vrijdagavond naar die geweldige Italiaan onder ons appartement en zaterdag reizen we door naar de kust, Cádiz. De volgende plek in onze overwintering.

Vanavond eten we een restje Paella met gebakken merluza.


  • 14 Februari 2023 - 17:20

    Frans Piets:

    weer bedankt voor je smakelijk verhaal en een goede reis en verblijf in Cadiz, gr. Thea/Frans.


  • 14 Februari 2023 - 18:34

    Gerdy:

    Geniet van de laatste dagen in Sevilla.

    Cadiz wacht al op jullie.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 172515

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: