Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Malaga

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

15 Maart 2023 | Spanje, Málaga

Woensdag 15 maart,

De laatste dagen van onze overwintering zijn begonnen, wil ik naar huis? Ik zeg ja, ik wil mijn leven weer oppakken in Maastricht maar wanneer ik met de bus naar El Palo reis en ik zie de mooie spaanse huizen langs de weg staan, de strakblauwe lucht boven mij en de zon voel op mijn gezicht, het koele briesje langs mijn wang voel waaien dan wil ik niet terug. Het voelt allemaal eg dubbel.

We lopen over de boulevard en gaan bij een strandtent een bakkie doen. Het bootje smeult met een mooi vuurtje, de sardientjes staan voor de roodgloeiende kooltjes aan een prikkertje om te garen.

De zon staat loodrecht boven de zee en in de verte zie je de kleine golfjes schitteren als duizenden diamantjes. Het laatste golfje dat voor het strand eindigt ziet eruit als een lange reep aluminiumfolie voordat de hij breekt op het strand.

De opgeklopte melk van de cappuccino is vervangen voor een grote mop slagroom en mijn flesje water arriveert in no-time en wordt bezorgd door 2 aantrekkelijke jonge heren.

Wat een heerlijke dag, we lopen weer een stukje door en gaan zitten bij een cafe, onder een luifel, een mocktail erbij en ik laat de laatste maanden aan mij voorbij glijden. Wat een fantastische tijd hebben we gehad, 3 maanden dagelijks buiten geweest. De laatste dagen schijnt de zon erg pittig en manlief heeft een aardige bruine kleur opgelopen, mijn huid is nog lelie blank zoals je dat tegenwoordig moet zeggen. Daar blijft nog geen mopje bruin aan vast plakken.

Om 19.00 nemen we de bus terug naar Malaga en we gaan nog even naar onze hut.

21.00 hebben we een plekje kunnen bemachtigen bij restaurant Dynamit, er is een lange wachtlijst en we hadden geluk dat we deze week daar nog terecht konden.

De verwachting is hooggespannen en ze maken dat helemaal waar, alles klopt, mooi restaurant, fijne bediening en de smaken zijn geweldig. De kaart is klein, 3 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 5 nagerechten. Het was daarom makkelijk kiezen, we nemen ieder een ander gerecht en halverwege ruilen we de borden om.

Morgen gaan we met de bus naar Benalmadena, daar stappen we uit bij de haven en het plan is om langs de kust richting Torremolinos te lopen, daar willen we bij een chiringuito lunchen. Ik hoop een paar mooie carabineros te scoren en zo maken we van elke dag een feestje.

Nog 4 dagen te gaan.


  • 16 Maart 2023 - 00:20

    Gerdy:

    Annette, vandaag in de tuin geklooid, ben nog steeds geen tuinierster, 11 km gewandeld door Jekerdal en in Kanne koffie gedronken met fantastische vlaai, bij boeren en buren zoveel lekkers gehaald ( een echt feestje), tijdens het stemmen (Pff wie weet hoe Nederland er over 4 jaar uitziet) een glas wijn gedronken met een kennis die we te weinig zien, thuis gegeten, vriendin op bezoek die net weg is.

    Thuis zijn, kan ook fijn zijn (zegt degene die het liefst 300 dagen per jaar op pad is).

    Fijn dat jullie er over een paar dagen weer zijn!

    x


  • 16 Maart 2023 - 00:20

    Gerdy:


  • 16 Maart 2023 - 00:20

    Gerdy:


  • 16 Maart 2023 - 00:20

    Gerdy:


  • 16 Maart 2023 - 00:21

    Gerdy:

    Tot over een paar dagen:)))

    x


  • 16 Maart 2023 - 00:21

    Gerdy:


  • 16 Maart 2023 - 09:24

    Gertie :

    Op naar Maastricht. En ook hier wordt het weer beter. En alles

    goed geregeld. Zeker naar de verkiezingen van gisteren [e-1f602]

    dus alle reden om weer naar het leuke Nederland te komen.

    geniet van je laatste dagen en tot in april.


  • 16 Maart 2023 - 16:31

    Marysia:

    Jammer dat aan alle mooie liedjes een einde komt. Zal je (eet) verhalen missen. Nog een paar hele fijne dagen ginds. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 171360

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: