devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

16 Januari 2023 | Spanje, Sevilla

Maandag 16 januari,

Zaterdag, 08,15 uur loopt de wekker af, het moet hier niet gekker gaan worden. Dat we op tijd ons bed uit moeten voor een uitje is tot daar aan toe maar midden in de nacht opstaan voor monteurs en vandaag voor de cleaning lady is genoeg geweest.

Iedereeen komt hier of te laat, of niet, of dagen later maar deze dame staat klokslag 09,00 voor de deur. Wat moet er gebeuren vraagt ze in rap spaans? Tja, er is gehakt, geboort, een muurtje gemetseld dus alles zit onder het stof. Onze slaapkamer waar de badkamer in ligt is veranderd in een grijze kamer. Alles zit vol en de spaanse dame gaat aan de slag. In de middag lopen we door de stad en doen ons rondje. Ik kook zelf, 2 x per week mag ik van mijzelf buiten de deur eten, dat is lichamelijk verantwoord vind ik en de overige dagen kook ik zelf, het is tenslotte mijn hobby.

Zondag slapen we een gat in de ochtend. Ik maak van een oud croisantje een heerlijk ontbijt, even bakken in de pan, gerookte zalm en roerei erboven op. De temperatuur is goed en we ontbijten buiten met de warme zon op mijn rug.

We zien vanuit onze hoogte het terras onder ons langzaam vullen met jongeren en families die daar de middag al etend doorbrengen.

Waar gaan we koffie drinken, dit is ons dagelijkse vraagteken? We lopen naar Plaza San Francisco, midden op het plein liggen een paar restaurantjes bij elkaar met een groot terras op het plein en daar zit je heerlijk in de zon als hij schijnt.

De ober vraagt aan ons wat we graag willen, ja een plek op het plein, helaas alle tafels zijn bezet maar als we even wachten aan de kant op een hoge barkruk dan roept hij ons als er een plekje vrijkomt.

Ondertussen bestellen wij onze cappuccino en voordat deze arriveert roept de ober ons en wijst naar een tafel. We zitten eerste klas en zijn verheugd met deze plek, straks een biertje en misschien later nog een klein hapje.

Het gaat niet zoals we dat graag willen, er is een run op de tafeltjes als er een plekje vrijkomt en de ober legt de rekening van onze koffie voor ons neer. Wij willen nog graag iets drinken is ons antwoord op de rekening. Nee, u rekent de koffie af want deze tafel is nu gereserveerd voor etende gasten.

Nou breekt onze klomp, dit hebben we nog nooit meegemaakt. We weten dat we niet mogen gaan zitten als de tafels gedekt zijn voor de lunch maar als een ober ons helpt met een tafel en de koffie brengt dan betekent dat normaal dat je kunt blijven zitten. Dat we later ook nog iets willen eten maakt voor hem niets meer uit.

We rekenen af en zijn een beetje pissig, zitten op een terras wat nu in de zon ligt is niet zo groot. We lopen wat mopperend door.

Uiteindelijk belanden we vanuit het niets op een rooftop, een prachtige nieuwe plek, een geweldig uitzicht en zon, zon zoveel als we willen. We hoeven daar niet te eten er is alleen drank aanwezig. We zitten aan de rand en hebben uitzicht over onze Maas. We drinken een paar biertjes en omstreeks 18.00 lopen we terug naar ons plein.

Later op de avond vraagt Googel maps naar onze bevindingen van het terras op Plaza San Francisco, manlief beschrijft de situatie van deze middag. Nog geen minuut later krijgen we antwoord van de eigenaar die ons een heel ander verhaal verteld. Volgens mij heeft de ober zijn hachje moeten redden en heeft verteld dat we op het terras hebben plaats genomen terwijl dat niet was toegestaan.

Het verhaal van die middag wordt nu woordelijk beschreven en dan komt er een excuus van de eigenaar, we accepteren het excuus en daar blijft het bij.

Vandaag mijn wekelijkse gang naar het zwembad, ik was wat sceptisch weken geleden of baantjes trekken niet vervelend zou worden. Je kunt wel veel willen doen voor je body maar het moet ook leuk blijven. Er is tijdens het zwemmen meer dan genoeg te zien.

Jonge en oude goden die zich eerst in allerlei bochten wringen voordat ze het water inspringen. Oude en jonge beschuitjes die voorbij komen gecrawled. Tsunami veroorzakende borstcrawlers zodat je meedeint en daardoor je snelle schoolslagtijd niet kunt verbeteren.

Een paar turtles die in mijn bano Libre drijven op een een roze fluorescerende schuimrubberen slang en dan wil ik wil graag weten waarom zij zo traag vooruit komen.

Ik doe mijn duik-equipement aan en op en ga eens onderwater kijken wat daar allemaal gebeurt en nu is het voor duidelijk waarom die sea-turtles zo langzaam gaan. Het is zo druk in het bad dat ik niet voor een andere baan kan kiezen dus ik blijf in de turtel baan mijn baantjes trekken. ik zet een nieuwe tijd neer, 25 meter in 50 seconden schoolslag. Ik zie dat de sauna weer warm gestookt is en daar ga ik even als afsluiting van mijn inspanningen nog wat zweetdruppeltjes verspreiden. Of mijn badpak is uitgelubberd door de chemicaliën van het zwembad of mijn body is gekrompen door de warmte van de sauna, ik heb in ieder geval wat rimpeltjes stof over in mijn zwemsuite.

In de middag nog een bakkie bij Eureka en dat was het voor vandaag. Het is wat bewolkt en 15 graden met een windje, we vragen aan de ober of de gaslamp aan mag en hij roept hard die Hollanders die Hollanders. Hoezo, wij komen naar hier voor de warmte en die is even verdwenen. Deze week 2 restaurants besproken, Los Tulipanes een hele fijne vakantie en tot 1 februari, je mag de varkenswangetjes voor ons al in de marinade zetten.


  • 16 Januari 2023 - 23:33

    Gerdy:

    Het leven moet niet zwaarder worden in Sevilla;)

    Gelukkig kunnen jullie weer lekker uitslapen.

    En ook weer breeduit douchen.

    groetjes uit Cadiz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 171643

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: