devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

08 Januari 2023 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 6 januari,

Heeft u krabsalade is mijn vraag bij de supermercado Mas? De dame kijkt in de koeling en ziet geen bakje salade meer staan, ze knikt nee maar meteen gaat er een lampje bij haar branden. Ze pakt een pak surimi krab uit de koeling en ze wijs naar een pot mayonaise, ja dat kan ook zeg ik. Zelf maken en wat is daar mis mee. Manlief roept hard door de winkel dat zijn vrouw een hobbykok is en ik lach een beetje schaapachtig.

Op oudjaars avond had ik gesmuld van de deze salade bij Los Tulipanes en nu bedacht ik in een keer dat ik deze op mijn broodje wil als ontbijt.

Tijdens het koken die avond kook ik een ei hard en maak mijn eigen versie van deze krabsalade.

zaterdag 7 januari,

We willen graag een stuk lopen richting Parque de Maria Luisa en daar koffie drinken, dat is 35 minuten lopen van onze plek. Ik heb sinds 2 weken een ontsteking aan de achillespees dus ik wil het rustig aan doen.

De temperatuur is heerlijk, we boffen deze winter met al dat heerlijke weer. Aangekomen in het park gaan we bij Bar Bilindo zitten voor onze koffie en later nog een biertje. Het is heel druk en de meeste tafels zijn gedekt voor de lunch. Dat is nieuw voor ons, normaal drink je daar iets en soms een hapje maar nu is het systeem veranderd.

We vinden een plekje voor de koffie en dan een lekker verfrissend biertje. In de verte zie ik een grote groep fietsers aan komen, allemaal in zwart tenue en jawel hoor, voorop fietst Mandy van Sevilla Sights. Ik heb via de social media al gezien dat er een Hollandse groep was gearriveerd en Sevilla Sights legt ze in de watten. Ook zijn ze gespot bij Los Tulipanes.

Hoe gaan we weer terug? we kunnen de bus nemen die stopt naast het park, of we lopen terug met de nodige onderbrekingen. Het is normaal goed te doen. We komen langs Grand cafe Cappuccino, deze nieuwe zaak was vorig jaar nog niet geopend en ziet er erg aantrekkelijk uit. Een mooie terras met kuipstoeltjes en we besluiten om even weer een onderbreking te nemen. Een mooi glas Daiquiri van mango en alcholvrij. Wanneer je gaat zitten is er zo een uur voorbij. Ik ga naar het toilet en zie dat het van binnen ook geweldig mooi verbouwd is tot een gezellig restaurant. Die onthouden we voor een volgende keer.

We komen aan in Santa Cruz en maken een stop bij Bar Cathedral, onze favoriete stop als we in deze wijk zijn. Alles kan, eten, drinken of wat dan ook op elke tijd van de dag. Ze hebben hier Amstel Tostada bier 0/0 en dat heb ik bij Los Tulipanes gedronken en hier. Jammer dat het niet op mee plaatsen te krijgen is. De bediening is ontzettend aardig en altijd in voor een praatje in ons beste spaans.

We gaan weer een stukje verder lopen en ik besluit op een gegeven moment vanuit het niets om rechtsaf te slaan. Het wordt donker en we lopen door straatjes waar we volgens manlief nog nooit zijn geweest, dat zou kunnen dat weet ik niet maar wat ik wel weet dat we hier niet hebben gelopen tijdens donker. Dus we dwalen wat van links naar rechts en we weten echt niet meer waar we zijn. Googel maps moet ons helpen en we zitten op de goede weg maar we zijn er nog niet helemaal.

Uiteindelijk blijken we 14.000 stappen hebben gelopen en dat waren er voor mij helaas een aantal teveel ondanks de onderbrekingen.Die avond lig ik om 22.00 in bed en helaas ben ik daar de hele zaterdag in gebleven. Ook een klein, kort spaans verkoudheidje komt voorbij en ik besluit de pijp aan Maarten te geven en een dag onder mijn dekbed te blijven liggen zodat alles kan herstellen. Vrienden van ons, Mister Pulpo en eega uit Maastricht komen die dag aan in Sevilla en dat is een vlucht met hindernissen geworden en zijn al om 10.00 in Sevilla.

Zij moeten verder naar Cádiz en hebben pas in de avond een trein geboekt.

Later die dag krijg ik een foto van hen te zien dat ze zich in Triana bevinden, helaas Chez-Annette ligt plat onder de dekens.

Wat gaan we eten is mijn vraag vanuit bed naar manlief? oh, ik haal wel wat. Hij is op zoek gegaan naar een goede pizzaboer, Jet Pizza en gaat daar een pizza bestellen. In nederland maak ik die helemaal zelf dus ik kan best kritisch zijn op een pizzabakker maar deze is overheerlijk, vers en voor manlief zijn ogen klaargemaakt met een speciaal eigen sausje in een flesje waar een pittige bom in is verstopt.

Na een paar punten pizza kijk ik tv tot 21.30 en duik er weer in. In deze nacht is een wonder gebeurd want ik voel me weer kiplekker. Een ding heb ik geleerd Mas Despacio, ik ben geen TGV maar een stoomtrein geworden, kolen voor de verbranding, langzaamaan een perron naderen en een tijdje stil blijven staan.


  • 08 Januari 2023 - 20:12

    Gerdy:

    Net op de foute dag ziek!!

    na Triana, hebben we de bus gepakt en slenterend, tussendoor een gepakt en nog in de kathedraal terechtgekomen.

    Minimaal 25 jaar geleden hebben we ook de kathedraal bezocht. Nog steeds dezelfde pracht en praal… ons valt op dat er dit jaar meer zwervers in het centrum zijn dan vorig jaar. Misschien kan de katholieke kerk iets afstaan aan de mensen die nu erg weinig / bijna niets hebben.

    Sevilla blijft gelukkig een prachtige stad, waar jullie nog lang van kunnen genieten:))

    Fijn dat je zo snel beter bent, Annette!!

    x


  • 08 Januari 2023 - 22:30

    Ine En Marcel:

    Ja toch niet teveel lopen Annette, dat is dus niet goed voor je. Maar gelukkig snel na een dag in bed al hersteld.


  • 09 Januari 2023 - 10:48

    Riet Tournoij:

    Wat een mooi verslag weer .En inderdaad je leeftijd 65j zal ook wel meetellen hè .

    ik ben zaterdag naar de voorstelling van Margot Ros geweest in het

    Parktheater .Dat was zo leuk Brabantse Nachten .Het ging over Gestel de

    Bennekel waar ze is opgegroeid .Er waren voor mij zoveel herkenningspunten.Ze had het over Bastiaans,jullie slagerij de Keeris en nog andere .Ze heeft ook natuurlijk op haar humoristische manier over haar moeder en vader gehad .Maar ik denk dat jij wel weet hoe haar vader en moeder waren .

    Het was zo om te lachen de zaal lag dubbel .

    ik zie Toos ook iedere week bij de Thai Thi in het wijkgebouw waar ik

    vrijwilligers werk doe .

    Nog een heel fijn verblijf in Sevilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 172530

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: