Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

05 Januari 2023 | Spanje, Sevilla

Donderdag 5 januari,

Tada, daar is ie, de rode envelop met inhoud van mijn zus. Dit is de kaart die dus ergens bezorgd is maar wij weten niet waar. Manlief had een brief opgehangen bij de brievenbussen en 2 dagen later was de envelop boven water.

Zaterdag komt er nog een, precies dezelfde kaart als het goed is en dan heb ik er 2.

Ik moet het verhaal wel op een van die kaarten neerschrijven anders snapt het nageslacht niets van 2 dezelfde verjaardagskaarten voor mijn 65ste verjaardag. Wat een verhaal, ik heb er weer van geleerd en nu maar hopen dat al deze ervaringen ook blijven hangen in mijn oude geheugen.

Manlief vond nog een brief in de bus, de eigenaar kende de naam niet en Manlief opent de brief die bestemd is voor een persoon di een bestelling heeft geplaats en in de brief staat een code die van belang is. Het adres is Santa Clara en wij wonen op Santa Ana, misschien dat die Clara een zus van Ana is maar ze woont niet bij Santa Ana. Zelfs een postbode kan soms van de wap zijn. Google maps biedt uitkomst en die straat ligt om de hoek bij ons. Waarschijnlijk toch de zus van....

Manlief die de brief per ongeluk geopend heeft plakt de brief weer dicht met ducktape, dat is het enige wat we aan plakspullen op voorraad hebben, hij schrijft in zijn beste spaans voor het openen van de brief en bezorgd hem op het juiste adres.

Inmiddels krijgen we een app dat de monteurs vandaag komen voor de reparatie van het toilet. Tussen 13.00 en 14.00, tegen 16.00 is er nog geen hond en Manlief geeft ze nog 15 minuten de tijd en dan verlaten we het appartement. Hij appt de eigenaar en deelt hem dit mee.

Wij gaan in de zon zitten en tegen 18.30 zijn we thuis en ik ga koken. Manlief legt aan de eigenaar uit hoe het in Nederland werkt, afspraak is afspraak en tijd is tijd, maar dat we het onderhand wel gaan begrijpen hoe het hier werkt en wij gaan er gewoon weer op uit.

Gisteren zijn we met de bus naar het treinstation geweest om te kijken hoe het daar allemaal weer werkt. Netjes in de rij staan voor de bushalte en niet dringen, mondkapje op en kijken of onze buskaart nog werkt. Er stond nog een tegoed op van 35 euro. Daar kunnen we heel wat van bussen.

Volgende week woensdag gaan we met de trein naar Utrera, we hebben bericht gekregen van de Amerikanen die daar wonen en ze willen ons graag ontmoeten op hun nieuwe woonplek.

We hebben ze sinds 2020 niet meer gezien en vorige winter ging alles fout om elkaar te ontmoeten.

Volgende week, dan gaan we op pad om te kijken hoe hun leven er tegenwoordig uitziet.

Vandaag was de 3 koningen optocht, ook dat waren we vergeten en dachten dat we dit morgen zouden meemaken maar morgen hebben de kinderen al hun wensen in vervulling zien gaan en zijn veel zaken dicht, zo ook de sportschool waar ik mijn baantjes trek. Dat wordt zaterdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 172527

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: