Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

30 December 2022 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 30 december,

De mug is geëlimineerd en ik leef nog en zonder extra bulten, stekker werkt, probleem opgelost. De eigenaar kwam kijken naar het ontstane gat in de muur. Het probleem wordt denkt hij in de eerste week van januari gerepareerd. De lekkende, afgezaagde waterleiding wordt omwikkeld met een condoom en in de ruikende afvoer buis van het toilet wordt een plastic tas gestopt.

Problemen opgelost, wij gaan verder met ons leven en we zien wel. We moeten wat gemakkelijker worden, manana manana.

Het gouden kettinkje van manlief was vanochtend bij de reparateur spoorloos, hij moest vanavond terug komen, omstreeks 18.15 gaat hij het kettinkje ophalen en het winkeltje is dicht.

Thuis wordt er een moeizaam telefoontje in zijn beste Spaans gepleegd naar de winkel en hij is gewoon open. openingstijden waren vanaf 18.00, dan moet je niet om 18.15 aan de deur staan maar om 18.30

Na 100 jaar Spanje snappen we het nog steeds niet. Relax relax, we moeten het over ons heen laten komen.

We gaan boodschappen doen bij een overdekte markt onder de Setas, ik zie grote carabineros liggen, ze wegen samen 300 gram. Het is de Cadellic onder de garnalen, smakelijker dan kreeft schrijft Wikipedia. Deze gaan mee naar huis, nog een paar plakken zwaardvis en daar laten we het bij.

Mooie xxl eieren, croquetjes gevuld met ham en gemarineerde stukjes lamsvlees. Naar huis, de handel opbergen en koffie bij Eureka. Hier hebben ze echt de allerbeste cappucinos, geloof mij, we hebben ze getest in heel veel andere zaken.

Het was bewolkt maar in een keer piept de zon er door. Oh, wat heerlijk die warmte in mijn hals en op mijn rug. Naast mij gaat een jongeman op zijn gitaar spelen, ik geniet maar manlief is blij als hij op een gegeven moment opstapt. Wat een getokkel op dat ding is zijn mededeling. ik kijk hem verbaasd aan, getokkel? Iemand zit met passie zijn ding te bespelen en de ander noemt het minderwaardig getokkel.

Na een paar uur wortel te hebben geschoten gaan we nog even naar Gigante, daar hebben ze voor mij een ananassapje. Niet overal verkrijgbaar maar zij maken Pina coladas dus zij hebben ananassap.

Om 18.00 naar huis. De croquetjes worden ons voorgerecht en het lamsvlees wordt gegaard in kokosmelk.

Morgen nog een paar baantjes zwemmen, dat zijn mijn laatste zwemmende stuiptrekkingen van het oude jaar. Volgende week ga ik met nieuwe energie verder, geen 3 x maar 4 x in de week.

.


  • 30 December 2022 - 20:37

    Gerdy:

    ’Zullen we je alvast nomineren voor ‘sportvrouw van 2023?’,

    schreef ze, terwijl ze zat te breien op de bank.

    lieve groetjes uit Mestreech

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 172527

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: