Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

28 December 2022 | Spanje, Sevilla

Woensdag 28 december,

Onder veel gekreun en gezucht kapte de loodgieter het gat steeds groter. Dat komt vandaag niet meer klaar mompel ik tegen manlief. Omstreeks 20.00 ruimt de loodgieter zijn spullen op, pakt de veger en al bellend met zijn baas veegt hij de troep bij elkaar.

Manlief vraagt het een en ander en laat hem via whatsapp een boodschap inspreken bij de eigenaar.

Wanneer we dit later proberen te ontcijferen is het ons wel duidelijk dat dit een aantal dagen gaat duren. De nieuwe meegebrachte ombouw voor het hangende toilet wijkt af van de originele die uit de muur is gekomen.

Leidingen en buizen lopen anders en ik kan ook wel zien dat hier een grote knutselaar voor nodig is. De loodgieter verlaat ons met de boodschap dat hij niet weet wanneer hij weer terugkomt. En dan gaat hij ons achterlatend met een gat in de muur waar ik precies inpas met een ruime doorkijk naar de slaapkamer waar eerst het toilet zat. De lucht ruikt wat aards en dat heeft natuurlijk te maken met de afgezaagde pijp waar van alles doorheen ging toen de pot nog op zijn plaats stond.

De dame die vandaag zou komen poetsen kan weer afgezegd worden. Wij gaan eten en brengen de avond door met het kijken van een film.

Vanochtend wilde we onder de douche gaan en we vroegen ons af of dit mogelijk was en daar kwamen we snel genoeg achter.

Manlief draait de kraan open van de douche en er komt geen water uit. Ik sta aan de andere kant van de muur in mijn blootje om te kijken of er ergens water uitkomt.

Hij draait een hooggeplaatste kraan in het toilet open en ik gil dat ik nat word door een spuitende kraan die op mijn hoofd hoogte is afgezaagd. De gang staat blank.

Oef, daarom was die knop omgedraaid. De toilet ligt op de grond en de douche ernaast is afhankelijk van die leiding en daardoor onbruikbaar.

Nu zijn we blij dat we 2 badkamers met toilet en douche hebben, manlief gaat zich wassen in de andere badkamer en ik maak de gang weer droog. Ik let op of er geen water uit de leiding komt, helaas druppelt die nog wat na doordat je toch wat koud water gebruikt.

Nu wordt het belangrijk om te kijken wat we wel en wat we niet kunnen gebruiken, de kraan in de keuken laat heet water zonder problemen door, bij gebruik van koud water druppelt de afgezaagde leiding een beetje. Onder de afgezaagde leiding zet manlief een emmer wat de eigenaar een zeer goed idee vindt. Dit gaat een never ending story worden. De loodgieter weet niet wanneer hij komt en daar hoort ook een metselaar bij, een stucadoor en een schilder. En deze komen, NIET VANDAAG. Het is stil aan de overkant.

We ontbijten in de zon op ons balkon nadat manlief een heerlijk vers hard broodje heeft gehaald. We ruimen alles op, we zijn gewassen en gestreken en gaan de deur uit. Wandelend naar Triana, aan de andere kant van de rivier. Koffie drinken, mensen kijken, een biertje drinken en tegen 17.00 lopen we via de Mercadonna terug.

Een muggen stekker gaat vanavond in het stopcontact in de slaapkamer. Ik heb bulten, grote muggenbulten , die mug is daar zeker 4 a 5 keer over heen gegaan met zijn prikkertje. Ik ben er klaar mee, ik ga kijken wie het eerst het loodje legt, ik door de kwalijke dampen of de mug.


  • 28 December 2022 - 20:37

    Ine En Marcel:

    Omg...... dat wordt nog wat bij jullie.

    Ik zou maar huurverlaging aanvragen [e-1f914]


  • 28 December 2022 - 20:45

    Gerdy:

    Misschien hebben ze bij Alfonso 13 nog een bedje voor jullie;)

    Maar ja, wie weet, is Máxima jullie voor..

    lieve groetjes uit A’dam


  • 29 December 2022 - 17:46

    Ellen Van Bon :

    Wat fijn dat jullie weer in Sevilla zijn! Ik heb twee weken geleden Malaga en Granada bezocht, maar Sevilla blijft m’n favoriete stad. Moet eerlijk zeggen dat de vele regen niet echt mee heeft geholpen aan de beleving! Gelukkig hebben jullie wel lekker zo’n. Geniet van jullie verblijf en alvast een goede jaarwisseling!


  • 30 December 2022 - 16:26

    :

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 172516

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: