Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

22 December 2022 | Spanje, Sevilla

Donderdag 22 december,

08.00 uur loopt de wekker af, buiten is het nog donker en voor ons is dit middernacht. Wij staan meestal uren later op maar er komen monteurs en die staan om 09.00 voor de deur.

Om 08.45 zitten we aan het ontbijt en ik besluit om te gaan zwemmen na het ontbijt. Ik ga mijn badpak aan trekken en loop naar de sportschool, het is wat klammig buiten en het voelt wat kil aan. Ik kan natuurlijk ook mijn winterjas aantrekken maar ik ben in Spanje en als ik flink de pas erin zet dan krijg ik het vanzelf wat warmer.

Met mijn polsband met ingebouwde chip kan ik door het poortje van de sportschool, ik kom in de kleedruimte en het is er heel erg druk met dames die bezig zijn om op hun badmutsen nog een hertengewei, kerstmuts, kerstboom etc te zetten. Een dame hangt een paar vleugels over haar badpak en ik ben zeer benieuwd wat daar allemaal de bedoeling van is.

Wanneer ik in mijn badkleding sta ga ik verder om te kijken hoe het werkt. Badslippers aan, handdoek bij me en mijn charmante badmuts. Ik kom door een deur in een grote ruimte waar een groot zwembad ligt daar met 5 banen. Bij elke baan staat een tekst, bano lento, bano medio, bano rapido en libre. In die laatste baan dobbert een oudere man die aan een drijvende slurf hangt. Dat is mijn baan, ik wil op mijn gemak baantjes trekken in schoolslag. Ik steek mijn teen in het water en voel dat dit niet echt mijn temperatuurtje is. Het is erg fris en dat wil zeggen dat ik door moet zwemmen om het warm te krijgen.

De oudere man verlaat mijn baan en er komt een dame voor in de plaats, ook zij roept dat het koud is en ik krijg een heel verhaal over mij heen. Ik lach en knik een keer. De dames club met attributen op hun hoofd komen luidruchtig binnen en ik zie dat ze naar een speciaal badje gaan waar ze onder kerstliederen hun oefeningen doen. Dit is de aqua dynamic club, dat was in eerste instantie ook mijn idee om hier aan deel te nemen maar ik ben blij met mijn baantjes trekken.

Ik zie ook een Spa liggen en een Turkse sauna. Eerst mijn baantjes trekken en dan zal ik eens verder kijken wat er allemaal mogelijk is.

Na 45 minuten vind ik het genoeg en ik zie op een bord de temperatuur van het zwembad staan, 25.6 graden, oef dat is bijna 10 graden minder dan de temperatuur in het zorgpad in de Geusselt. Maar de temperatuur van de Spa is 33 graden, ik blijf er even inhangen en loop dan naar de Turkse sauna, heerlijk die vochtige warmte.

Alles bij elkaar ben ik anderhalf uur binnen geweest en ik ga eruit. Ik duik onder de douche en kleed me weer aan. Binnen 10 minuten ben ik weer thuis en ben zeer benieuwd in welke puinhoop ik terecht ga komen

Ik doe de voordeur open en zie tot mijn verbazing geen enkele activiteit in onze hut. Waar zijn de monteurs vraag ik aan manlief? Hij weet het ook niet en uiteindelijk komt er helemaal geen hond meer. De hele afspraak is afgezegd en de volgende poging is volgende week dinsdag rond het middaguur, daar kom je dan midden in de nacht je bed voor uit.

Ik vraag ook meteen of er een poetshulp geregeld kan worden, het is ons vakantieverblijf en wij hebben hier niet om gevraagd. Dit is geen enkel probleem en er wordt meteen een tijd vastgelegd dat er iemand komt kuisen. 2 uur later na de afspraak met de monteurs. Ik heb hier een hard hoofd in maar zoals ik al zei, het is ons vakantieverblijf en niet ons eigendom.

Aangezien we nu weg kunnen gaan, lopen we de stad in, een bakkie doen vlakbij de kathedraal, we zijn door de Joodse wijk geslenterd en het voelt alsof we helemaal geen 9 maanden terug zijn geweest in Nederland. Alles is zo vertrouwd en zo moet het ook. We drinken nog een biertje bij El Cathedral en lopen dan langzaam terug naar ons appartement. Meer dan 10.000 passen zijn er gezet en ik ga mijn knieën rust geven.

Op ons plein staat een kraam met verse churros en manlief gaat 2 porties halen voor bij de koffie.

Zaterdag ga ik weer zwemmen na ons ontbijt, ik vind dat een geschikte tijd om even mijn spieren los te maken. 3 x in de week moet lukken.


  • 22 December 2022 - 23:38

    Marjan:

    Je bent goed bezig, zwemmen en lekker in de Turkse sauna


  • 23 December 2022 - 10:20

    Manlief:


  • 23 December 2022 - 10:24

    Manlief:

    :smiley Tja, we moeten nog duidelijk wennen dat bij spanjaarden een afgesproken tijd niet heilig is en er heel makkelijk van afgeweken kan worden :smiley


  • 23 December 2022 - 22:25

    Gerdy:

    Wauw Anette, super goed bezig!

    De temperatuur van het zwembad viel misschien tegen, maar buiten komen en de zon schijnt: hoe fijn is dat:)

    Stuur je ons af en toe een beetje zon alsjeblieft?

    Groetjes uit het kille kikkerlandje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 172524

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: