Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

23 December 2022 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 23 december,

We zijn lui vandaag en blijven lang liggen. Om 11.00 uur gaat manlief een broodje halen aan de overkant van het plein, daar zit sinds afgelopen winter een nieuwe zaak die er goed uitziet.

De balkondeur gaat open en de warmte van de zon komt binnen. We smeren ons brood binnen aan de eettafel want het bistrotafeltje is te klein om daar alle op uit te stallen. ik vind het nog steeds zo lief van de eigenaar om voor ons een plekje op het balkon te creëren. Die gekke Nederlanders die bij elke zonnestraal naar buiten gaan.

De warmte van de zon in mijn rug tijdens het ontbijt, daar doe je het voor. Dat is genieten met een grote G. We zien vanaf de tweede etage de drukte onder ons en de tafels raken vol op het terras van Los Columnos, ook de geuren van allerlei gerechten kringelen naar boven.

Wat gaan we doen zijn onze eerste gedachtes elke dag? Ik heb een nieuw horloge bandje nodig en manlief is op zoek naar alcohol vrije wijn. Er zijn heerlijke 0/0 % spaanse wijnen maar die zijn hier niet te vinden. We geven de moed niet op. We lopen eerst naar een horlogemaker, er zit er een dichtbij in een zijstraat van ons plein. Een piepklein zaakje van 3 bij 3 meter. Wanneer je met 2 mensen binnen staat dan is de zaak vol. De eigenaar repareert klokken en horloges en ook verkoopt hij horloge bandjes.

Er wordt een passend bandje gezocht voor mijn klokje die er meteen wordt aangezet, een palletje is verbogen en ook dat wordt vervangen.

We hebben een gesprek met de horlogemaker en wensen hem fijne feestdagen, we krijgen een hand van hem. Deze week heeft manlief zijn ketting per ongeluk stuk getrokken en ook dit kan hij repareren.

We gaan verder op zoek naar wijn, we slenteren door straatjes waar we nog niet eerder hebben gelopen. Wat vreemd, we komen hier al bijna 8 jaar en nog hebben we niet alles gezien. Maar helaas we vinden niet wat we zoeken , de zon schijnt en het is 21 graden.

We zoeken een tafeltje op een plein vlakbij tapaszaak El Riconcillo een van de oudste zaken en de moeite waard om even te bezoeken.

2 cappucinos bestellen we en de ober verteld dat hij een lekker stukje gebak heeft waar we echt onze tanden in moeten zetten. Oke, Oke, maar wel samen delen. Dat is geen probleem. Er wordt een bord voor ons neergezet met een soort koude flan zonder krokant caramel laagje ook liggen er vier flinke moppen slagroom rond de flan en caramel saus, heel veel caramel saus.

Moet kunnen voor een keer. Wanneer we alles verwerkt hebben zit ik bomvol, wat was dit calorierijk. Hier moet ik tot vanavond op kunnen teren. We wandelen terug en manlief loopt even binnen bij El Corte Ingles om daar wijn te halen. Daar verkopen ze wel 0/0% wijn maar er is geen keuze, een rode en een witte wijn.

Ik loop naar huis en wanneer manlief ook weer gearriveerd is gaan we even in de zon zitten bij Eureka.

We merken dat het publiek aardig verjongd is, de wietlucht kringelt om ons heen en de tafels zijn rijkelijk gevuld met grote glazen copas zoals ze die hier noemen en neem van mij maar aan dat er geen spoortje 0/0% in te vinden is , wij zijn nu echt een van de oudste en er wordt naar ons gekeken. We blijven zitten waar we zitten en nemen nog een drankje. We missen ook wat andere oudere mensen die er negen maanden geleden nog wel waren, ook die zaten er elke dag.

Om18.00 uur zijn we thuis, ik ga koken en wat voorbereidingen treffen voor morgenavond, dan eten we verschillende tapa gerechtjes.

Morgen na het ontbijt ga ik zwemmen, goede voornemens neem je meestal in het nieuwe jaar, ik ben al gestart.


  • 24 December 2022 - 19:03

    Gerdy:

    Hele gezellige en smakelijke kerstavond.

    Na nieuwjaar is het terras hoogstwaarschijnlijk weer voor leeftijdgenoten. De jeugd komt ff terug naar het nest en alles wat daarbij hoort;)

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 172507

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: