Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

21 December 2022 | Spanje, Sevilla

Woensdag 21 december,

Afgelopen maandag de supermarkt de Mercadonna bezocht, gisteren de Aldi en vandaag de supermarkt van El Corte Ingles, dit is het neusje van de zalm. Ik had nog een paar produkten nodig die alleen daar verkrijgbaar zijn en nu hoop ik voor deze week klaar te zijn.

Wij vieren geen kerst en ik bereid ook geen kerstmaal. Zaterdagavond viert men hier kerstavond en wij duiken voor de tv met zelfgemaakte tapa hapjes. Kerstdag gaan we wandelen en sprokkelen onderweg lekkernijen bij elkaar op zonnige plekken met een glaasje, zo kan het ook.

Ik merkte gisteren in een keer op dat het al 20 december was en ik dacht, bijna kerst maar ook dat gaat weer voorbij.

In al deze supermarkten kwam ik, of ik het wilde of niet kwarteleitjes tegen, in Nederland moet je daar een moord voor plegen om die gevonden te krijgen.

Een aantal weken geleden vroeg ik er naar op een weekmarkt in Brabant. Bij een poelier zit ik goed dacht ik, maar op mijn vraag of hij kwarteleitjes had was het antwoord, ziet u ze liggen? Nee, ik zag ze niet liggen, dan zijn ze er ook niet was zijn antwoord. Want om een eitje te krijgen moet je een kwartel hebben, ja dat snap ik ook wel. En die kwartels waren er ook niet.

Ik heb hem schaapachtig aan gekeken en ben doorgelopen, zachtjes mopperend in mijzelf. Maar hier in Spanje word ik doodgegooid met die eitjes en ja nu gaan ze mee naar huis. Staan die op het briefje is de vraag van manlief? Nee, maar nu zie ik ze en ik verzin er wel wat voor.

Desnoods broed ik ze uit, dan heb ik een kwartel, een kwartel die weer eitjes kan leggen.

Vandaag hebben we op de 5 verdieping van El Corte Ingles in de zon een kopje koffie gedronken. Het was warm en veel kleding kon uit. We wandelen langzaam terug naar ons hutje, ruimen de boodschappen weer op en ik bedenk in een keer dat ik graag een paar keer per week wil zwemmen.

Sportschool Forus ligt op 450 meter van ons af en heeft een zwembad. Ik had me al ingelezen dus we gaan eens kijken wat mogelijk is.

De receptioniste spreekt gebrekkig Engels en zij moet haar antwoorden intikken op de pc om mij te antwoorden. Met half Spaans van onze kant en Engels van haar kant kom ik eruit. Ik kan zwemmen, elke dag als ik wil. De openingstijden zijn van vroeg in de ochtend tot laat in de avond. Er wordt een foto van mij gemaakt en ik krijg een polsbandje met een zender zodat ik in en uit kan lopen. Hier mee maak ik ook een locker open voor mijn spullen.

Op mijn vraag waar het zwembad precies ligt krijg ik even een korte rondleiding. Het is mij duidelijk, ik kan niet in twee sloten tegelijk kan springen.

Heeft u een badpak? Ze gaat de benodigheden die ik nodig moet hebben vertalen in het Engels en komt ook met de mededeling dat ik flippers moet hebben. Flippers, zij en ik kijken elkaar verbaast aan, hahaha flippers, ze bedoelt badslippers en ook een....., ze wijst naar haar hoofd, oh een badmuts. Ja die had ik in Nederland al aangeschaft want ik was al voorbereid dat ik zo'n ding nodig zou moeten hebben.

Een vriendin wilde er een voor mij kopen, eentje met de tekst:' Merry Christmas", erop. Gelukkig moest ze daar wat moeite voor doen en daar is het ook bij gebleven.

Morgen, dan ga ik zwemmen, heel vroeg in de ochtend want we hebben weer een probleempje, de wc lekt. De muur in de gang is nat en alles moet open gekapt worden om het lek te vinden en wanneer alles gerepareerd is dan komt er een deurtje in de muur zodat bij een volgende lekkage het deurtje open kan.

Ik maak dan dat ik weg ben, zwemmen met mijn blauwe badmuts, hopelijk kom ik geen badmeester tegen die een beschuitje waard is.


  • 21 December 2022 - 23:43

    Gerdy:

    Zwem ze morgen:))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 172499

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: