Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

19 December 2022 | Spanje, Sevilla

Maandag 19 december,

Afgelopen nacht om 02.30 uur heb ik het echtelijk bed verlaten, ga je echt weg is de vraag van manlief? Ja, dit wordt geen plezierige nacht en ik ga naar de andere slaapkamer punt uit.

Ik krul me op in het eenpersoons bed en slaap als een roos. Tegen 09.00 wil ik zachtjes weer aanschuiven in het echtelijke bed maar ik word opgemerkt. Ben je daar weer is de overbodige vaststelling, en ben je van plan dit elke nacht te gaan doen?

Gaan we scheiden? Sinds manlief de tropische vissen in de Thaise Golf heeft gevoerd met zijn trouwring heeft ie niet veel recht van spreken meer.

Gelukkig is mijn huwelijksgetuige van destijds nog op de hoogte dat ze er bij was en een echtscheiding zit er niet in, maar vanaf vandaag wordt het 2 persoonsbed weer omgewisseld met de eenpersoonsbedden van de ander kamer.

Daarvan zijn de matrassen een stuk dikker en liggen comfortabeler dan het matras van het tweepersoonsbed waarvan ik de spiralen in mijn billen voel steken.

We zouden ook naar die andere kamer kunnen verhuizen is mijn antwoord maar dat is geen optie voor manlief en daarom gaan we alles weer omgooien.

We gaan boodschappen doen voor een smakelijk ontbijtje beneden in de kleine supermarkt. Een gebakken eitje, kopje thee en sinds deze overwintering staat er ook een klein bistrotafeltje met stoeltjes op het balkon zodat we buiten kunnen eten.

Een uur later lopen we richting de grote Mercadonna voor onze grote boodschappen en onderweg kopen we een boodschappenkarretje bij de Chinees.

Ik heb een briefje gemaakt en bij de visafdeling neem ik 2 grote dorades mee. 1.300 gram in totaal. Nog 2 moten zalm en dit allemaal op zijn Spaans.

We verlaten de Mercadonna met een vol karretje en onderweg bedenk ik dat ik nog het een en ander vergeten ben wat wel op het briefje stond.

Tja een hobbykok kijkt met zijn maag en niet met zijn verstand. Ik heb van alles gekocht om te koken.

Morgen nog maar een keer erop uit naar de Aldi voor de huishoudelijke onderdelen.

De zon is warm en wanneer de boodschappen zijn opgeborgen lopen we naar Eureka voor een cappuccino. We zitten een paar uurtjes in de zon en tegen 17.00 lopen we terug.

Plan van aanpak: " de bedden omwisselen, de huiskamer anders inrichten en de keuken in".

Ik haal de koppen van de dorade eraf en maak een heerlijke bouillon die later de diepvries ingaat om er volgende week een zarzuela van te maken.

Van 3 bollen knoflook, een half potje gedroogde pepers en 2 uien maak ik een pittige crunchyolie die een echte smaakmaker is en die ik voor alles kan gebruiken.

3 kippendijen worden vermalen in mijn keukenrobot voor een gehaktworst en ik bak deze krokant en gaar. Morgen snij ik hier dunne plakjes van voor op mijn brood. Sinds een paar weken ga ik voor onbewerkte producten en ik probeer indien het mogelijk is om veel producten zelf te maken.

Mijn hut ruikt naar een depandance van de Garlic Queen, een restaurant in Amsterdam waar letterlijk alles wordt bereid met knoflook.

De dorade wordt gebakken in een soeplepel met mijn crunchy olie en tot op heden branden mijn lippen van de chili, toch een beetje teveel van het potje gebruikt?


  • 19 December 2022 - 21:06

    Gerdy:

    Hopelijk slaap je vannacht goed.

    Anette, de winkels en terrasje klinken vertrouwd:))

    Wandel in gedachten met jou door de stad;)

    en morgen… schijnt alweer de zon!

    Geniet tot in je tenen!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 172521

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: