Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

17 Maart 2022 | Spanje, Sevilla

Donderdag 17 maart,

De rechtervoet wilde deze week niet weten wat de linkervoet ging doen, lopen, de voet ging in staking en was er klaar mee. Dan stellen we de dagelijkse wandelingen uit en verplaatsen we ons per taxi naar de besproken restaurants om te lunchen. Ik vind overal wel een oplossing voor. Wie niet wil luisteren moet maar voelen, of gaat dat in dit verhaal niet op?

Brunch [e-38] wines, La Brunhilda, La Mafia, Los Columnos, La Azotea, Alimentarie e Diversi, Amara en als afsluiting Bistro Los Tulipanes.

Onze overwintering afsluiten bij Inma en Mano, Spaanse Nederlanders of Nederlandse Spanjaarden die een Nederlandse bistro hebben met Nederlands/Spaanse hapjes.

Terwijl we honderduit kletsen in het Nederlands met een Spaanse ondertoon eten we met smaak van hun gerechten. Vandaag stond er een pagina groot artikel van de bistro in de Diario de Sevilla.

Ze hebben zelf nog een droom op hun bucketlist, André Rieu op ' t Vrijthof meemaken. Deal, wanneer ze tijd hebben en André pakt zijn viool weer op gaan we samen luisteren, kijken en dineren tijdens zijn concert.

We nemen afscheid van hen, moet ik de oliebollen voor december al bestellen?

Ondanks elke dag buiten de deur lunchen was het een rustige week. Als voet A niet mee wil gaan met voet B dan is dat het snel beslist. Rust, ik mag morgen een koffer van ruim 20 kilo op mijn rug meesjouwen.

Nog 2 broodjes scoren met wat ham en kaas voor de omelet. Ons ontbijt voor in de trein. Een zompig broodje met omelet.

Ik geniet nu op voorhand al van de treinreis, naar buiten kijken en genieten van het landschap. Via Madrid naar Valencia met de snelle stoomtrein. In ruim 4 uur zijn we daar, als de machinist genoeg kolen bij zich heeft om het vuur hoog te houden dan halen we dat gemakkelijk.

De maanden zijn voorbij gevlogen, morgen op naar een nieuw avontuur. Devroompjesgaannaarvalencia

Wat gaan we doen in Valencia? Het plan van aanpak is nog niet gemaakt. Ik heb geen idee, ik heb me nergens in verdiept. Dit weekend maken we de sluiting van de Fallas mee en voor de rest, no lo se. We wonen dichtbij de overdekte markt en zaterdag haal ik mijn boodschappen om weer zelf te kunnen koken. De blender zit al in de koffer.

Alles is klaar, de hut weer ontdaan van onze spullen. Alles gekuist, nu de benen omhoog en alles laten bezinken. Terwijl ik dit aan het schrijven ben hoor ik dat er buiten dat paar zangers met gitaar de gasten van los Columnos op wat zang trakteren.

Sevilla in fuerte abrozo y Valencia, alla vamos. Gracias familia y queridos amigos a que ayurdaron a que este tiempo fuera inolvidable xxxx


  • 17 Maart 2022 - 19:46

    Gerdy:

    Speciaal voor jullie een afscheidsconcert.
    Mooier kun je het niet bedenken:)))
    Beterschap! Hopelijk zeggen die voeten van jou: ‘We hebben ons bedacht. Wij zijn klaar voor de volgende stad.’
    En jij stapt fris en fruitig uit jouw bedje.
    Sterkte met afscheid nemen.

    Hele goede reis morgen.
    Verheug me al op jouw verhalen.
    Groetjes en dikke poen. X

  • 17 Maart 2022 - 20:00

    Ine En Marcel:

    Ja Annette de maanden zijn omgevlogen. Hopelijk doen jouw voetjes de komende tijd weer wat jij wilt. Sterkte met het afscheid nemen van Sevilla en op naar Valencia nieuwe avonturen en nieuwe ontmoetingen. Gooj reis mörrege en dikke poene vaan us

  • 17 Maart 2022 - 20:51

    Annette:

    Dank jullie wel voor de mooie, lieve en ontroerende reacties, ook voor jullie bijdrage om ons te bezoeken en zo een aantal hele fijne dagen te hebben en jullie "ONS" Sevilla te tonen.
    En over een maand weer samen eten, ik heb zoveel ideeën, samen wandelen en alles wat Maastricht ons te bieden heeft. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 171971

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: