devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

08 Januari 2019 | Spanje, Sevilla

Maandag 6 januari

In het appartement is het koud. De airco is nog niet gerepareerd. Wil je het warm krijgen dan moet je recht in de straal van de kleine ventilator gaan zitten.
De zon schijnt al op ons terras en ik pak de kussens van ons tuinset en ik ga buiten zitten. Kijk, de zon, die geeft pas warmte af.

We doen een paar kleine boodschappen en gaan koffie drinken.
Maandag is het vandaag en o zo druk op het terras.
Mensen staan aan de zijkant te wachten op een plekje.
En, in een keer zie ik haar, ik graaf nog even in mijn geheugen en ja hoor zij is.
De mooie Spaanse jongedame die geprobeerd heeft om mij de Sevilliaanse dans te leren.
Ik kijk naar mijn schoenen, nee, ook deze zijn niet geschikt om te dansen.
Herman wil nog iets te drinken halen en ik zeg tegen hem dat tegen de muur in de zon “onze” lerares zit van afgelopen jaar.

Hij is niet zo goed in het onthouden van gezichten, maar op een gegeven moment herkent hij haar ook. Hij loopt er naar toe en dan komt ze op mij afgestormd, 2 kussen op de wang en vraagt hoe het met ons gaat.
Ze is echt een hele mooie vrouw.
Een echte Spaanse flamencodanseres, ze heeft een school in Triana verteld ze ons.
Ik voel hem al aankomen en ik denk al bij mezelf, nee, ik ga niet op dansles.
Ze geeft ons haar bedrijfsnaam door en wervelt weer weg.

We kijken op internet en komen haar school tegen. Maar er zijn ook flamencoavonden. Kijk, dat is beter. Kijken naar deze mooie dans is beter aan mij besteed.

Wanneer de zon is weggezakt lopen we terug naar huis.
Vandaag maak ik kipfilet klaar en die blus ik af met mijn zelfgemaakte Mojo. Ik kook noodels gaar met groene paprika. En dat was het voor vandaag.

Laat in de avond krijg ik een berichtje van een Maastrichtse vriendin die mij verteld dat mijn interview al online te lezen is. Dit interview is een paar dagen voor ons vertrek afgenomen naar aanleiding van mijn zojuist uitgebrachte kookboekje "stressvrij koken op 2 pitten". Helaas heb ik geen abonnement meer op de Limburger dus ik maak een proefabonnement aan zodat ik het artikel al kan lezen. Ik ben enthousiast, het artikel is een beetje aangedikt maar wanneer ik dit bij man en dochterlief neer leg krijg ik te horen dat ik daar zeer goed in ben. Aandikken van verhalen, hoort bij mijn karma volgens mijn dochter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 171558

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: