devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

22 December 2018 | Spanje, Sevilla

Zaterdag 22 januari
We gaan met ons tweetjes onder de eetkamertafel liggen en we bekijken hoe de onderkant van de tafel eruit ziet. We maar we krijgen de 2 glasplaten nog niet van elkaar.

Uiteindelijk lukt het allemaal, met wat schroef en draaiwerk hebben we een hele lange tafel, dat is gelukt. De tafel is nu extra lang en ik deel hem opnieuw in.
Het is heerlijk weer buiten en we gaan even op ons balkon genieten van de zon.
Het boodschappenbriefje voor de supermarkt is gemaakt en we lopen naar MAS. Ik zie een mooi stuk tonijn liggen maar ik moet dat hele stuk tonijn kopen. De visboer wil het voor mij in plakken snijden maar dat doe ik liever zelf als ik weer thuis ben. 12.= euro voor een kilo mooie rode tonijn.

Later in de middag gaan we koffie drinken en het is zo ontzettend druk op plein Hercules, veel mensen hebben kerstvakantie. We vinden een plekje bij Eureka. Later op de middag komen 2 Spaanse familieleden vragen of ze bij ons mogen aanschuiven. Natuurlijk zeggen wij. En er komen 4 mensen aan onze tafel zitten. Ze spreken Spaans en een beetje Engels.

Nog een leuke anekdote van gisterenavond, een paar Spanjaarden vragen aan ons viertjes of we een foto van hen willen nemen.Dat is geen probleem. Op een gegeven moment komt een Spanjaard naar ons toe en wil graag alleen met Herman op de foto. Wij begrijpen er niets van, maar als hij dat graag wil, de foto wordt genomen.
Wij speculeren samen met ons viertjes op welke beroemdheid Herman zou kunnen lijken. Wij zien geen enkele andere beroemde persoon in hem, behalve in hem zelf maar wij hopen dat die Spanjaard blij is met zijn foto.

Tegen 19.00 zijn we thuis. Ik maak mijn eigen rijstgerecht. Ik fruit kleine blokjes courgette uit in een scheutje olijfolie, daarbij gaan wat blokjes rode paprika. Een restje kip van afgelopen week. Ik bak een lapje doradefilet uit en haal het uit de pan. Ik haal voorzichtig het vel van de vis en bak dit verder uit. Ongeveer 10 plakjes dun gesneden pulpo bak ik uit en bij de groenten voeg ik een bakje kant en klare rijst toe. Op smaak gemaakt met Japanse peper, rode gerookte paprikapoeder. Even proeven of alles naar mijn smaak is. Op het laatste moment gaan de stukjes doradefilet erbij, de gebakken pulpo plakjes en ik heb een mooi Spaans gerechtje, tenslotte, ik ben in Spanje. Het is geen echte Spaanse paella, maar het is mijn Paella, een echte Chez-Annette maaltijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 171618

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: