devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

15 Maart 2018 | Spanje, Sevilla

Vandaag werd onze les bijgewoond door 2 Italiaanse professoren, 2 dames deze keer. Deze professoren begeleiden een groep Italiaanse studenten en op het moment dat zij les krijgen worden de professoren bij ons neergezet. Je schiet er niet veel mee op. Het was een moeizame les vandaag en om 13.30 lopen we met ons 4 richting ons stulpje. Bryan en Sheryl eten vandaag een hapje mee at our place. We starten met garnalen koekjes en een pittige saus, daarna duvelkesvlees, nasi, gemarineerde zalm van de grilplaat en een paar grote langoustines van de plaat. Het is gelukkig droog buiten en de zon schijnt zo nu en dag, de weersvoorspellingen lopen al dagen uit een. Dan zie je regen op de buienradar maar buiten schijnt de zon etc je kunt er niet van op aan. We bekijken dag voor dag wat het gaat worden en nemen de paraplu maar altijd mee.

We hebben een leuke middag en gesprekstof in overvloed. Tegen 17.30 nemen we afscheid van elkaar. Donderdag weer een les, de laatste uurtjes komen dichterbij.

Woensdag: het is een troosteloze dag, donkere lucht, harde wind en zo nu en dan een flinke bui. We doen alles op ons dooie gemak, maken ons huiswerk en gaan later in de middag nog even een paar kleine boodschappen doen. Niet teveel meer want we zijn aan het aftellen. We drinken een kop koffie bij Alameda en we zien op het schoolbord dat ze vandaag Torrija Caseras hebben. Dit hebben we deze week al eerder gezien maar ik weet niet wat het is. We vragen om uitleg en een half uurtje later krijgen we van de ober een stukje om te proberen. Het is gemaakt van brood met melk, honing, kaneel, suiker. Het is heel zoet maar wel erg lekker. Ik vind het geweldig dat men zo met ons omgaat. We vroegen er niet om en we bestellen het nog wel een keer voordat we weggaan. Het is ook een gerecht wat bij de Heilige week hoort.
Later schuift een Senalgees aan onze tafel, hij verkoopt horloges en we zien hem al 3 maanden rondlopen. We maken geregeld een gesprekje met hem maar gisteren schoof hij even aan vanwege de regen en dronk een kop koffie met ons mee. In de winter woont hij in Sevilla en in Mei gaat hij weer terug naar Tenerife waar hij barkeeper is. En zo hebben we voor korte tijd leuke contacten gemaakt.

Ik heb als avondeten wat restjes klaar gemaakt, er was nog nasi over en ik heb de inktvis gefrituurd, tenminste dat heb ik geprobeerd maar ik moet nog op les want het is niet erg goed gelukt. We hebben het wel overleefd, over een paar weken in NL ga ik experimenteren op alles wat nu niet zo heel goed gelukt is. De buren komen wel proeven hoop ik.

Donderdag: zo meteen naar de les, vandaag komt omstreeks 17.30 iemand kijken naar een lekkage die op ons terras zou zijn. De onderbuurvrouw heeft last van lekkages, nou de afgelopen dagen is er heel wat water naar beneden gestort dus het zal bij haar nu wel blank staan. Het is droog op dit moment en er schijnt een waterig zonnetje maar we zijn er nog niet vanaf. Hopelijk krijgen we volgende week nog een paar dagen een toegift in de vorm van een paar stralende dagen en dan kunnen we het netjes afsluiten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 171394

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: