devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

04 Januari 2018 | Spanje, Dos Hermanas

Doet het pijn 60 worden?

Dat ga ik ervaren, we vertrekken om 13.30 richting plein Hercules. Als we buiten in de zon willen eten dan moeten we daar gaan zitten daar schijnt de zon tot 18.00 voordat hij wegzakt achter de huizen. We nemen geen ontbijt alleen een glaasje jus d’ orange en een beker thee. We lopen eerst het plein helemaal rond en dan neem ik een beslissing waar ik wil gaan happen. Minstens tot 16.30/17.00uur. het mooiste plekje is Kioskos Los Leones, dit ligt midden op het plein en daar is het altijd druk. Wij hebben daar nog nooit gegeten. Ik ben jarig dus ik bestel, we beginnen met een flesje Cava en bestel de eerste 2 hapjes. Alleen maar tapa porties. Het wordt drukker en drukker dus alles duurt lang maar wij zitten in de zon en het is warm. We zijn zo 3 uur verder en hebben verrukkelijk gehapt.

We lopen naar de rivier en drinken daar een flesje koel water en genieten van de zon die langzaam wegzakt. Wat gaan we verder doen? We steken de straat weer over en nemen een cocktail, daar zijn we klein uurtje zoet mee. Ik heb een probleem en dat is dat ik moeilijk loop. In oktober heb ik mijn voet tegen een brede bedpoot gestoten en dat is een heftige kneuzing geworden. Maar vlak voordat we naar Sevilla gingen was de pijn over en ging het de goede kant uit. Totdat we hier dagelijks lange wandelingen maken en de pijn is nu weer in volle ornaat teruggekeerd. Zo duren de wandelingen erg lang en zijn we ook lang onderweg van A naar B.

Het is inmiddels al tegen 19.00 en we bedenken wat we nog meer kunnen gaan doen? Terug naar huis of nog een omweg maken. Ik had beter naar ons hutje kunnen gaan maar goed ik wilde nog een omweg maken en toen is het erg laat geworden met het gevolg dat ik nu kan zeggen dat 60 jaar worden pijn doet. Annie, je hebt geen gelijk dat het niet zeer doet.

Vandaag voelt mijn hoofd wat wattig aan, we hebben om 12.00 een afspraak bij Hablaworld en gaan een Spaanse toets maken om te kijken in welk level we kunnen starten. De bedoeling is dat we 44 uur les gaan nemen. 2x in de week 2 uur per keer, maar eerst een toets maken. Wanneer we na mijn strompeling daar aankomen merk ik dat ik mijn leesbril ben vergeten. De tekst is al niet herkenbaar voor mij en nu ook nog zeer wazig. Dat gaat goed denk ik bij mezelf. Herman geeft zijn bril aan mij zodat ik iets mee krijg van de test. Hele Spaanse zinnen waar we een ontbrekend woord moeten invullen. Keuze uit 4, mijn god, ik begrijp de zin al niet eens en de ontbrekende woorden die heb ik nog nooit gezien. Dat gaat goed en ik zet overal maar een kruisje neer. Ik word moedeloos, ga ik dit redden? Maar ondertussen bedenk ik dat we elke week bezig zijn met iets, we ontmoeten andere mensen en er worden ook dingen georganiseerd zoals flamenco, koken, een tripje buiten de deur.

Ik ga hier positief in, er blijft altijd wel iets hangen en we zijn bezig. Dus we schrijven ons in nadat door de test duidelijk naar voren is gekomen dat ik in level A mag starten. Herman doet met mij mee terwijl hij eigenlijk al in een hoger level kan beginnen. Als het sneller de goede kant uit gaat dan kunnen we alsnog doorstromen. Ja, ja, zal wel goedkomen.
We lopen terug en drinken een kop koffie, er moeten nog boodschappen worden gedaan en die zal Herman gaan doen. Ik ben gisteren met mijn mooie koningsblauwe jurk in een strook stroop gaan zitten, dat was over een muurtje uitgesmeerd door lolbroeken dus ik heb nog een klus te klaren, als ik ergens de P in kan krijgen dan is het wel met vlekken op mijn kleren, maar helaas ik kan er op dat moment niets aan veranderen. Als we terug zijn stop ik de was in de wasmachine en spuit over mijn stroopvlekken een soort ontvetter en stop deze in de wasmachine. Ik zie wel of het er uit gaat, en veeg daarna een keer door de hele hut. Herman haalt de boodschappen en dweilt daarna de vloer en ik ga ondertussen met mijn voet omhoog.

We eten vandaag thuis. Ik heb gisteren weer ideeën opgedaan. Ik kook een grote aardappel in zijn geheel gaar met de schil en voor gebruik snij ik die in een paar dikke plakken van ruim een 1 cm. Ik smeer op een bordje wat knoflookmayo daarop de dikke plak aardappel, daarop een lepel hele vloeibare camembert en daarop een klein gebakken hamburgertje met een gebakken zwarte teen knoflook. Ja, dit is wat ik bedoelde. Ik snij 2 tortillawraps in punten en frituur deze in de zonnebloemolie, uitlekken op keukenpapier en daarop meteen wat geraspte kaas. Zo leg ik 3 van die plakjes op elkaar en doordat de kaas warm wordt blijven de puntjes op elkaar plakken en daarover heen wat Japanse peper.

Volgende hapje is een half gebakken lapje solomillo die leg ik een eetlepel paprikapasta (eigen brouwsel) en spinazie met garbanzos. Nog een puntje geroosterd brood met een restje van mijn aardappelsalade en we hebben voortreffelijk gegeten.
We blijven vanavond thuis. Ik krijg zojuist nog een opbeurend berichtje vanuit het NL thuisfront, jullie krijgen morgen ook regen. Heerlijk dat men zo met ons meeleeft. Ik kijk naar de weersvoorspellingen voor morgen en zie dat er voor 3 dagen regen is voorspeld, maar hier is de temperatuur tussen de 15/20 gr. Dat is dan weer een voordeel.

  • 07 Januari 2018 - 01:09

    Walter:

    Hallo Annette,

    Allereerst van nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Daarnaast nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

    Ik probeer geregeld je blog te lezen en heel vaak loopt me dan alweer het water in de mond of ben ik jaloers op het lekkere weer.

    Ik hoop dat jullie een goede tijd daar hebben. Ik ben ook benieuwd hoe de Spaanse cursus gaat verlopen.

    Op de uni is nog alles rustig maar dat zal volgende week wel veranderen als iedereen weer terug is.

    Voor nu groetjes,

    Walter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Dos Hermanas

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 171682

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: