Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

11 April 2017 | Spanje, Sevilla

Maandag 10 april
De boodschappen zijn weer binnen, vanavond eten we gebakken tonijn, pasta van courgette, een tomatensaus van cherrytomaten (negro) met groene pepertjes op water uit een potje. Er zijn geen rode pepertjes vers aanwezig in onze supermarkt. We moeten een keer de supermarkt van Corte del Ingles van binnen kijken maar dan moet ik echt aan de halsband want die is zo groot en heeft alles vooral op culinaire vlak.

Maar we gaan dadelijk eerst weer eens onze benen strekken en gaan een ander stuk van Sevilla in. Ondertussen zullen we wel een van de 9 processies tegenkomen. Wanneer men Sevilla wil bezoeken en je bent nog nooit hier geweest dan moet je hier zeker geen volle week van de Semanta doorbrengen.
Je zou het kunnen afsluiten met een dag van deze week. De Semanta begint op de zondag voor de Pasen en eindigt op zondag 1ste Paasdag. De stad is dan overvol. Wij gaan de deur uit en uiteindelijk kook ik niet zelf vandaag. Wij komen aan de andere kant van de stad uit.

Je weet niet waar de mensen vandaan komen maar het is overal bomvol en wij lopen natuurlijk de verkeerde kant op maar wij zijn op zoek naar iets anders. Op een gegeven moment zit de 5 in het uur en wij gaan aan de oloroso, daar nemen we een iberico ham bij, de sfeer in de stad is zo geweldig dat we rond gaan zwerven en we belanden in de Joodse wijk waar we in 2014 voor 4 weken hebben gewoond, tja vanaf dat moment besluit ik dat we gaan genieten van deze zwoele avond en langzaam al etend en drinkend terug lopen naar ons app.
We komen uit bij Oriza dit restaurant zit al jaren in mijn facebook. We eten hier een paar heerlijke hapjes, Sevilla jij bent echt mijn tweede thuis.
Dan lopen we verder maar moeten met omzwervingen onze weg weten te vinden. Gelukkig heeft Herman een Ipad bij en hij weet waar we zijn. Wanneer we thuis zijn en nog even op ons terras gaan zitten horen we overal muziek, kerkklokken luiden en geurtjes van eten. Manus houdt het voor gezien en ik geniet nog even van de rust die nu over de stad neerdaalt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 171617

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: