devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

10 Februari 2020 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 7 februari,

In de middag hebben we een afspraak bij Mandy en Ruud van Bed & Breakfast Arena in Tomarse. Deze plaats ligt tegen Sevilla aan en is binnen 10 minuten vanaf Plaza Armas met de bus bereiken.
Tegen 13.30 lopen we aan naar het busstation en de beeldschermen met de vertrektijden zijn zeer duidelijk.
Het is een groot busstation en vanaf deze plek kun je met een bus naar elders. Ook Malaga of Madrid.
De bussen zijn zeer goed uitgerust maar wij gaan vandaag niet verder dan een kleine 5 km. Het is een beetje bewolkt maar de temperatuur is goed genoeg om buiten te zitten zonder jas.

Iets na 14.00 stappen we uit en we moeten nog een paar honderd meter lopen. Hier liggen de villa’s en grote woonhuizen.
Een hele mooie rustige wijk en op korte afstand van Sevilla. We bellen aan bij de poort van B&B Arena en Ruud opent de poort voor ons.
De eerste indruk is altijd de beste en we zien een prachtige tuin liggen met een groot zwembad in het midden met veel lig en zit gedeeltes.

Een hele moderne villa, we krijgen een rondleiding en zien prachtige grote kamers in verschillende opstellingen, geen enkele kamer is hetzelfde. Ook een mooie grote ontbijtkamer die heel erg knus is ingericht.

We gaan buiten zitten aan het zwembad en kletsen erop los, het lijkt of we elkaar al jaren kennen maar we hebben pas kennisgemaakt afgelopen jaar op een picknick in het park.
Toen waren zij nog zoekende naar een gepaste B&B en ondertussen is hun droom gerealiseerd en zijn ze in het bezit van een hele erge mooie accommodatie.
Ze komen van Brabant en dan kletst dat lekker weg. We drinken samen een biertje en later op de middag nemen we afscheid. We hebben even een paar uurtjes gestolen van hun gastvrijheid. Je stapt op de bus waar je ook bent uitgestapt en je krijgt er nog een gratis rondleiding voor in Tomarse. Zo heb je een goed zicht op dit plaatsje.

Wanneer we in Sevilla zijn aangekomen lopen we naar het Museumplein, daar drinken we een glaasje cava en gaat eten bij Barrabar’s. Weer een nieuw restaurant, kleine hapjes, mooi opgemaakte bordjes en ook hier heel erg druk zo tegen 22.00.

Zaterdag 8 februari,

Gewoon, normaal, geen gekke uitspattingen vandaag. het leven hier gaat erg lijken op ons leven in Maastricht. Wat doen we vandaag, waar gaan we naar toe, eten we thuis of buiten de deur.
Beginnen we op het Vrijthof of gaan we naar de markt.
Zo verloopt nu ook ons leven hier, het klinkt saai maar dat is het niet, het betekend dat we ons hier thuis voelen.
Het appartement is een thuis voor ons en ook de omgeving. Niets hoeft, alles mag. Er is maar een klein verschilletje, en dat is het weer.
Daar kan niets tegen op. Wakker worden met de zon op de witte buitenmuur, de luiken omhoog en de blauwe lucht zien.
Oke, er zijn een paar dagen dat dit alles ons een beetje in de steek liet maar de laatste 2 weken is het hier geweldig. Geen jas meer aan maar een colbert of vest en je bent weg hier. En zon, ja die zorgt voor een glimlach op je gezicht.

Zondag 9 februari,

We gaan de deur uit, niet verder dan Plaza Hercules. Er is geen plaats bij Eureka en we pakken voor de verandering eens een ander terras. Later op de avond gaan we eten bij een hamburgerrestaurant, geen Amerikaanse maar een Spaanse zaak en we hebben een geweldige hamburger gegeten met voor ieder wat wils.

Maandag 10 februari,

Vandaag poetsdag, ook dat moet gebeuren. We kunnen een hulp laten komen via het agentschap maar we kunnen ook onze handjes zelf laten wapperen.

• 10 Februari 2020 - 15:04

Annette Vroomen:

Een correctie van bovenstaand verhaal.
    De bed & Breakfast ligt in Tomares en niet in Tomarse.

• 10 Februari 2020 - 15:07

Mandy:

Het was een heerlijke middag, bedankt voor jullie gezelligheid!