Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Malaga

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

25 Februari 2023 | Spanje, Málaga

Zaterdag 25 februari,

Gisteren de laatste dag in Cadiz, rondgelopen door het oude centrum en een ontbijt genuttigd. In de zon is het warm en de eerste carnavals vierders laten zich weer zien. We dwalen door de smalle straatjes links, rechts en rechtdoor. Je verdwaalt hier erg gemakkelijk. Ik heb me verdiept in de historie van deze stad en dan kijk je er weer anders tegen aan. We komen op een groot plein en gaan aan de koffie, helaas zonder zoetigheid want daar doen ze tijdens de carnaval niet aan.

We nemen in ons hoofd afscheid van deze mooie stad, het waren stormachtige, zonnige, strand-achtige en lekker eten dagen. We nemen de bus terug naar ons appartement, pakken de koffers weer in en om 20.30 gaan we eten bij La Mafia. Een prachtige salade met een smaakvolle dressing ( daar zijn die Italianen erg goed in) gebakken gambas op aanvraag er bovenop, een mandje brood, warme hompige stukken Italiaans brood gevuld met ??? Ik ben er nog niet achtergekomen met wat precies. Daarna gevulde ravioli met brandade en een saus met paddestoelen en daarna bestellen we een nagerecht om te delen, de chocoladetaart die wel op de foto staat hoort er niet bij. Prima, een panna cotta, 2 bolletjes ijs en tiramisu is genoeg vind ik. Maar de serveerster heeft toch haar best gedaan en er ligt een groot stuk chocoladetaart bij. Onze ogen zijn groter dan onze maag, ik moet halverwege afhaken, manlief gaat door en dat mag hij bekopen met buikpijn gedurende de nacht.

Vanochtend om 08.00 loopt de wekker en we springen uit bed. We reizen verder en de chauffeur met auto van blablacar staat om 10.00 uur op een bepaalde hoek te wachten. 3 koffers en een weekendtas, een volle fles water in mijn jaszak gestoken waar hij half uit blijft hangen en dan met de bus 7 haltes verder.

Om 09.30 staan we op de afgesproken plek, we blijven ook Hollanders , altijd veel te vroeg. Er reist nog een jonge dame met ons mee waarvan we gisteren een profielfoto hebben ontvangen.

Om 10.00 uur geen auto met chauffeur, na 10.00 app ik hem dat wij er zijn maar hij niet, onmiddellijk krijg ik antwoord. Ik ben er over een paar minuten. Tja, 10.58 uur is ook nog steeds 10.00 uur. we wachten en wachten en wachten en het loopt al tegen 10.25 .

Wat gaan we doen in het slechtste geval? Een hotel boeken voor de nacht en treinen reserveren om terug te gaan naar Sevilla en van daaruit naar Malaga.

Maar onze woorden zijn nog niet koud of er stopt een auto, David, zoals hij zichzelf noemt, stelt zichzelf voor en de jonge dame die al een tijdje naast ons stond gaat ook mee. We stappen in en hij rijdt aan, hij begint te praten en stopt er na twee uur weer mee.

W hebben alle wereldproblemen besproken maar niet opgelost. We zijn een hele hoop wijzer. Een van zijn uitspraken is dat de bewoners van Andalusië die niet uit Sevilla komen, niet van deze stad met zijn inwoners gecharmeerd zijn.

Daar gaat al het geld naar toe, daar zitten de hotemetoten, daar worden alles beslissingen genomen die niet altijd ten goede komen voor de rest van Andalusië en zo krijgen we een stortvloed van negatieve verhalen over deze mooie stad waar een gedeelte van ons hart is achtergebleven.

Sorry, vrienden uit Sevilla, ik heb het aangehoord en heb hem met een piepstemmetje verteld dat het de mooiste stad van Spanje is. Ik dacht, niet in discussie gaan anders kan ik de rest van de rit lopen.

We rijden door een natuurpark, langs de kust, de lucht is blauw en we zijn in 2 uur in Malaga. Wanneer we aankomen bij ons appartement, maken we de koffers weer leeg, alle stekkers voor onze apparatuur worden in de stopcontacten gestopt. We zitten deze keer op de begane grond met een kleine eigen binnenplaats en zitje, het appartement is ruim, wat er moet staan of liggen is aanwezig en de muren zijn wit, witte muren zonder wanstaltige schilderijen of schemerlampen. Even wennen aan dit minimalisme, ik kan weer koken en we gaan de koelkast vullen. Weer wennen aan een andere stad, nadat we mijn eigen kookbrouwsel hebben verorberd gaan we ergens een bakkie doen.

Wat een drukte in alle straatjes, rijen wachtende mensen voor bepaalde restaurants. We hebben even een blik geworpen en vanaf morgen gaan we op onderzoek, onze laatste 3 weken van 3 maanden overwintering zijn ingegaan.


  • 25 Februari 2023 - 22:38

    Gerdy:

    Geniet van deze mooie stad.

    Nog tips nodig?

    Prisca, vriendin die in Velez Malaga woont, is op bezoek in Maasje.

    x


  • 25 Februari 2023 - 23:19

    Ine En Marcel:

    Nou gelukkig toch nog goed en op tijd aangekomen.

    Geniet van jullie laatste 3 weken in deze mooie stad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 180518

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: