Cadiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Cadiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Cadiz

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

21 Februari 2023 | Spanje, Cádiz

Dinsdag 21 februari,

Voor ons woonkamerraam hangen 6 waslijnen, ik ben verbaasd en bedenk met hoeveel wasknijpers ik mijn uitgewassen slipjes moet vastzetten? We zitten op de 16 etage, als de wind met mijn slipjes aan de haal gaat dan kan ik ze van een vlaggenmast gaan halen of ze hangen aan de railing van een cruiseschip. Je moet het raam openschuiven en voorover hangend je was buiten hangen. Beetje eng zo hoog in de lucht.

Plan van aanpak: op zoek naar een wasserij, terwijl we genieten van een warme croissant met zalm spitten we googelmaps door op zoek naar een wasserette. 3 blokken verderop zit er een, na het ontbijt gaan we op zoek en we vinden een mooie en schone zaak, de wasmachine sproeit gedoseerd wasmiddel en verzachter . Donderdag wordt onze wasdag en dan kan alle weer schoon in de koffer.

De wind is afgelopen nacht gaan liggen en het was oorverdovend stil buiten. Wat kan de wind een geluid maken en dat een paar dagen lang. En wat heb ik lekker geslapen, in mijn droom een moord opgelost en een paar mensen uit mijn tuin verwijderd die daar illegaal een huis wilde gaan bouwen.

We zijn sinds zondag niet meer in de oude stad geweest, we zoeken het strand op, lopen de lange Paseo Maritimo af en vinden hele leuke restaurants die een goede score hebben, ook de strandtenten zijn goed. Vandaag met mijn blote voeten in het zand gezeten, dit was mijn wens. Lui achterover hangend, een bakkie en een cerveza sin alcohol en niemand doet me iets.

Mijn stappenteller maakt overuren en ik moet nu gedoseerd mijn passen maken, er steken hier en daar wat pijntjes op aan mijn onderstel dus we doen die nutteloze lange stukken met de stadsbus. Heen met de bus en dan teruglopen langs de kust. Gisterenavond met de bus naar een restaurant geweest waar ze voornamelijk alleen maar vlees in de vitrine hadden liggen en wij kozen voor een smakelijke lamspoot, heerlijk, goed gegaard en knapperig vel.

Vandaag ook weer een heerlijke dag aan het strand gehad. Niets hoeft en we doen ook niets. Ik weet niet wat er verder nog in de stad gebeurd, zijn er nog carnavalvierders? We vermaken ons prima aan de Paseo Maritimo. Vanavond zijn we naar een visrestaurant gegaan, op het bord naast de deur staan mooie vis gerechten geschreven, op de kaart staat :" vraag naar de vis van de dag".

Maar wanneer ik mijn bestelling doe is er helemaal geen vis aanwezig. Een voor een schud de ober zijn hoofd als ik vis op noem.

Manlief is teleurgesteld, ik probeer er nog het beste van te maken. Mosselen, die zijn er wel, oke gerecht nummer 1 , ansjovis van de gril, gerecht nummer 2, nog wat garnalen met knoflook en patatas bravas. Die zijn zo,zo. Bij Inma en Mano daar hebben ze de meest perfecte bravas. Die ga ik dan ook nergens meer bestellen.

We reserveren voor morgenmiddag restaurant Calamar Multibar dit restaurant is alleen open van 12.00 tot 18.00 , morgen gaan we daar genieten van vis, de eerste vraag van ons is dan ook:" uit welke vissen hebben wij de keuze". Is er geen keuze dan stappen we op en zoeken we verder. En dan is het alweer woensdag, de tijd vliegt voorbij.


  • 22 Februari 2023 - 00:08

    Gerdy:

    Geniet van het prachtige strand.

    Strandtent 3,4,5 zijn van dezelfde eigenaar en bijna dezelfde kaart.

    De salades zijn flinke portie (voor 2) en boordevol vitamientjes.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 180545

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: