Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

01 Februari 2023 | Spanje, Sevilla

Woensdag 1 februari,

Wat ben ik blij met mijn geschreven reisverhalen, zo blijft alles bewaard. We reizen over 3 weken af naar Cadiz en we willen voor die treinreis een tarjeta dorada hebben waarmee we als gepensioneerden met korting kunnen reizen maar er heerste wat twijfel bij ons over de aanschaf. Hoe gaat het in zijn werk? Sevilla by Mandy om hulp gevraagd en zij kwam met een advies en een link naar een website maar er begon bij mij ook een lampje te branden.

We hebben ooit een tarjeta gehad zei ik tegen manlief, helaas begon bij hem nog niets door te branden. Maar ik ging zoeken, als we zo'n kaart ooit hebben aangeschaft dan moet ik het genoemd hebben in een van mijn reisverhalen. En ja hoor, in februari 2020 hebben we die kaart aangeschaft en ook stond beschreven op welke manier.

En dan begint het weer van vooraf aan. Waar is ons N.I.E nummer? Hebben we ook een nummer van die tarjeta? En als ik ga spitten in onze emails komen deze gegevens naar boven. Wij zijn een van de weinige personen die geen emails weggooien. Wij hebben al meer dan 35 jaar een pc en vanaf die datum zijn er emails. Alles hebben we bewaard en vaak roepen anderen wat moet je ermee. Maar in sommige gevallen is het heel erg waardevol om weer iets te vinden op een gemakkelijke manier.

Morgen dan gaan we hier verder mee aan de slag.

We hebben de laatste dagen weer veel gelopen over onze oude voetstappen en veel herrineringen kwamen bovendrijven en dat is de schuld van Sevilla by Mandy. Zij heeft een app geïntroduceerd waar je haar recensies over restaurants, barretjes, activiteiten, hotels en de mooiste plekjes van Sevilla kunt vinden. Ik heb deze app op mijn gsm gezet en overal waar wij gaan eten, drinken, sporten en boodschappen doen vul ik aan op deze app. Zo fris ik mijn geheugen op met al onze activiteiten en schrijf ik recensies op haar app.

Ik beleef onze overwinteringen weer opnieuw, zeker omdat ik de recensies wil aanvullen met bruikbare info voor de reiziger.

Wij zijn in 2015 gestart met 4 weken Sevilla in de wijk Santa Cruz, het was een hele uitdaging om te bekijken of we het wel fijn zouden vinden om zolang in een stad te wonen en vanaf dat moment waren we verliefd op deze mooie stad. En ja hoor, elk jaar plakten we er een paar weken bij tot aan 3 maanden toe, dat is onze max. Als ik alle weken bij elkaar optel dan zijn we een heel jaar in Sevilla geweest.

En ik begrijp nu wel dat als je 3 dagen naar deze stad komt dan heb je nog maar een speldeknopje van deze stad gezien. Want hoe maak je een keuze wat je gaat doen, wat wil je zien, waar ga je eten en waar kun je beste zien hoe de bevolking leeft?

Gisteren zijn we nog in de oude Mercado el Arenal geweest om te kijken naar een visrestaurant, het gehele complex is wat aan het aftakelen, veel zaken zijn gesloten of helemaal weg. Ook dit restaurant was het niet helemaal.

We vinden een ander restaurant La Isla wat ook al een paar jaar op mijn verlanglijstje staat en we gaan dit reserveren voor volgende week zaterdag. Dit wordt in het Spaans besproken en neergeschreven op een kladje papier, als dat maar goed gaat. Vandaag kwam de bevestiging per mail.

We krijgen van de beheerder van ons appartement een uitnodiging om bij Eslava te gaan dineren vanwege alle strubbelingen met de lekkage en ook nog een korting op de huur. De schilder moet nog komen maar daar gaat hij ons niet lastig meevallen.

Vandaag lunchen we bij Los Tulipanes, ze zijn 2 weken met vakantie geweest en nu ga ik daar carrillada eten. Ik moet even weten hoe de smaak is want in Nederland ga ik deze klaarmaken voor een vriendin. Er zitten ook spaanse gasten binnen, die gaan voor de Nederlandse gerechten en bestellen frikandel en frietjes en wij gaan voor de spaanse varkenswangetjes.

Het restaurant zit vol en er is een tafel voor ons gereserveerd, we starten met spaanse tapa gerechten waaronder garnalen, kleine chorizo worstjes en falafel met zelfgemaakte tzatziki, daarna ieder een bord met de varkenswangetjes en patat. Het vlees is super mals en geweldig lekker van smaak. Nog een nagerecht por favor roep ik tegen Inma, para compartir is haar vraag? Ben je gek, ik deel vandaag mijn maaltijd met niemand, alles is voor mij alleen, manlief mag zijn eigen bordje hebben. Het dessert was super en we zijn weer verzadigd, morgen om 11.00 ontbijten we weer.


  • 01 Februari 2023 - 23:16

    Ine En Marcel:

    Is jullie Sevilla tijd alweer bijna om.... [e-1f631]

    Maar nog even genieten in Cadiz en Malaga en dan weer Maastricht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 180592

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: